ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ МАШИНІСТА БУЛЬДОЗЕРА - Мої статті - Інструкції з охорони праці - Інструкції з охорони праці

Вітаю Вас Гість | RSS

Інструкції з охорони праці

Понеділок, 05.12.2016, 19:47
Головна » Статті » Мої статті

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ МАШИНІСТА БУЛЬДОЗЕРА

Глава 1

Загальні вимоги безпеки

1. До самостійної роботи в якості машиніста бульдозера (далі - машиніст) допускаються особи чоловічої статі не молодше 18 років і пройшли:

відповідну професійну підготовку, в тому числі з питань охорони праці, які мають посвідчення водія відповідної категорії і посвідчення машиніста бульдозера;

медичний огляд і визнані придатними за станом здоров'я для управління бульдозером;

вступний та первинний інструктаж на робочому місці, стажування і перевірку знань з питань охорони праці.

Знову прийняті на роботу машиністи проходять стажування в кількості не менше 5 змін з подальшою перевіркою знань на допуск до самостійної роботи.

2. Машиніст повинен:

дотримуватися правил внутрішнього трудового розпорядку;

дотримуватися правил дорожнього руху;

щорічно проходити перевірку знань з охорони праці;

виконувати тільки ту роботу, яка доручена безпосереднім керівником робіт;

знати і вдосконалювати методи безпечної роботи;

дотримуватися технологію виробництва робіт, застосовувати способи, що забезпечують безпеку праці, встановлені в інструкціях з охорони праці та керівництві з експлуатації;

утримувати робоче місце відповідно до вимог охорони праці;

використовувати інструмент, пристосування, інвентар за призначенням, про їх несправності повідомляти керівнику робіт;

знати місцезнаходження і вміти користуватися первинними засобами пожежогасіння;

пройти відповідну теоретичну і практичну підготовку і вміти надавати долікарську медичну допомогу потерпілим при нещасних випадках і дорожньо-транспортних пригодах;

при необхідності забезпечити доставку (супровід) потерпілого до лікувального закладу;

дотримуватися правил особистої гігієни;

застосовувати засоби індивідуального захисту відповідно до характеру виконуваної роботи згідно з Типовими галузевими нормами безплатної видачі засобів індивідуального захисту працівникам, зайнятим експлуатацією, технічним обслуговуванням і ремонтом автомобільних транспортних засобів, будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг.

3. На машиніста можуть впливати небезпечні і шкідливі виробничі фактори:

рухомі машини і механізми, що переміщуються машинами вироби, конструкції та матеріали;

небезпечні зони (поблизу котлованів, траншей та інших перепадів по висоті, місць, над якими відбувається переміщення вантажів вантажопідіймальними кранами);

підвищена загазованість, запиленість і вологість повітря робочої зони;

підвищена або знижена температура повітря на робочому місці;

підвищений рівень шуму і вібрації;

недостатня видимість робочої зони з кабіни машиніста;

обвалення ґрунту;

гострі кромки, задирки і шорсткість на поверхнях інструментів та обладнання;

фізичні і нервово-психічні перевантаження.

4. Машиністу забороняється:

з'являтися і перебувати на території організації в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння, із залишковими явищами сп'яніння;

управляти бульдозером у хворобливому стані, при перевтомі, алкогольному, наркотичному або токсичному сп'янінні, із залишковими явищами сп'яніння;

розпивати спиртні напої, вживати токсичні або наркотичні речовини в рейсі, у місцях відпочинку і роботи на трасі;

приступати до роботи при подтекании палива в системі живлення і масла, в системі змащення і гідравліки.

5. Закріплення бульдозера за машиністом оформляється наказом керівника організації.

6. Бульдозер повинен використовуватися згідно технологічної документації на проведення робіт (проекти виробництва робіт, технологічні карти), в якій вказані заходи і прийоми безпеки.

7. Не допускається використовувати бульдозер без технологічної документації та вжитих заходів захисту в екстремальних умовах: з пересічними робочими зонами, поблизу виїмок (котлованів, траншей, канав), на ухилі місцевості.

8. Роботи, які виконуються в охоронній зоні діючих газопроводів, нафтопроводів, кабелів зв'язку, електричних кабелів, що перебувають під напругою, проводяться за наявності письмового дозволу організацій, що експлуатують ці підземні комунікації, і під наглядом представників вказаних організацій. До дозволу повинен бути прикладений план із зазначенням розташування і глибини закладення комунікацій.

9. Реконструкція та ремонт бульдозера, що вимагають внесення змін у конструкцію машини, повинні проводитися за проектом і технічними умовами, розробленими організаціями - виготовлювачами дорожньо-будівельної машини, головний і спеціалізованими організаціями, які мають ліцензію на зміну конструкції машини.

10. Для сіфонірованія і продувки системи живлення користуватися спеціальними пристосуваннями (насосами). Засмоктувати паливо і продувати систему харчування ротом не допускається.

11. Про випадки травмування негайно повідомити керівника робіт або диспетчеру.

12. Машиніст, який не виконує вимоги цієї Типової інструкції, притягується до відповідальності відповідно до законодавства Республіки Білорусь.

Глава 2

Вимоги безпеки перед початком  роботи

13. Перевірити справність засобів індивідуального захисту, необхідних для виконання роботи. Одягти спеціальний одяг, спеціальне взуття та інші засоби індивідуального захисту.

14. Отримати завдання у керівника робіт, ознайомитися під розпис з проектом виробництва робіт або технологічною картою.

15. Пройти передрейсовий медичний огляд.

16. Перевірити наявність в кабіні бульдозера вогнегасника з опломбованій запірною арматурою (порошкового ручного місткістю не менше 5 л), аптечки першої медичної допомоги, не менш ніж двох противідкатних упорів, знака аварійної зупинки або миготливого червоного ліхтаря.

17. Ознайомитися з фронтом робіт, технологією робочого процесу, рельєфом та особливостями ділянки, на якій чекають роботи.

18. З'ясувати і уточнити місцезнаходження підземних комунікацій, ліній електропередачі та інших комунікацій.

19. Визначити робочу зону бульдозера, межі небезпечної зони, засоби зв'язку машиніста з робітниками, що обслуговують бульдозер, і машиністами інших машин. У зоні роботи бульдозера повинні бути встановлені знаки безпеки та попереджувальні написи. Робоча зона в темний час доби повинна бути освітлена. Якщо в радіусі виконуваних робіт є підземні споруди та комунікації, роботи повинні виконуватися під безпосереднім керівництвом майстра або виконавця робіт.

20. Переконатися у відсутності на ділянці сторонніх предметів, перевірити справність огороджень і попереджувальних знаків.

21. Попередити про запуск двигуна машиністів, які обслуговують бульдозер або знаходяться в зоні роботи, і переконатися, що важіль перемикання швидкостей знаходиться в нейтральному положенні.

22. Після запуску двигуна перевірити роботу на холостому ходу всіх механізмів і на малому ходу роботу гальм.

23. При запуску двигуна вручну (при відсутності стартера) всі пальці руки повинні бути розташовані з одного боку пускової рукоятки. Не допускається брати пускову рукоятку в обхват.

24. Не допускається приступати до роботи при подтекании палива в системі живлення і масла, в системі змащення і гідравліки.

25. У кабіні бульдозера не допускається зберігати паливо та інші легкозаймисті рідини, промаслений обтиральний матеріал.

26. При виявленні несправності в огорожах, ненадійності кріплення грунту, обвалів, тріщин у ґрунті, наявності обнажившихся на укосах валунів, брил, каменів, що знаходяться в нестійкому стані, та інших небезпечних явищ необхідно повідомити про це керівника робіт.

Глава 3

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

27. Машиніст повинен працювати тільки на відведеній ділянці і у встановлений для нього час.

28. Кабіна повинна бути вільна від предметів, що заважають роботі. Стороннім людям перебувати в кабіні не вирішується.

29. Перед початком руху машиніст повинен переконатися у відсутності людей в зоні руху і подати звуковий сигнал.

30. Не допускається розробка грунту і його переміщення бульдозером при русі під ухил або на підйом більш кута нахилу або підйому, зазначеного в паспорті.

31. При переміщенні грунту бульдозером на підйомі необхідно стежити за тим, щоб ніж відвалу не врізався в грунт, а при скиданні ґрунту під укіс - щоб відвал бульдозера не виходив за бровку укосу насипу.

32. Не допускається працювати бульдозером в глинистих ґрунтах в дощову погоду.

33. При виявленні під час роботи будь-яких перешкод (підземні споруди, кабелі, трубопроводи, боєприпаси) машиніст повинен припинити роботу і доповісти керівнику робіт.

34. Відвал бульдозера необхідно опускати на землю за будь-яких зупинках під час роботи.

35. Не допускається під час роботи двигуна перебувати в просторі між бульдозером і рамою бульдозера, між бульдозером і відвалом або під бульдозером.

36. При проведенні ремонтних робіт навісного обладнання бульдозера необхідно застосовувати справні домкрати, талі або підйомні крани, що забезпечують відповідну стійкість.

37. При засипці виїмок у ґрунті машиніст повинен переконатися у відсутності в них людей, обладнання, інструменту та будівельних матеріалів та не допускати вихід відвалу бульдозера за край укосу. Забороняється пересування бульдозера в межах призми обвалення укосів.

38. Робота бульдозера в небезпечній зоні працюючого екскаватора не допускається. Виробництво робіт бульдозером в зоні дії екскаватора дозволяється тільки при зупинці екскаватора і знаходженні ковша на землі.

39. Одночасна робота двох бульдозерів з причіпними скреперами допускається при відстані між ними не менше 20 м. Інтервал між працюючими бульдозерами без скреперів повинен бути не менше 10 м.

40. При роботі бульдозера в місцях проведення вибухових робіт перед кожним вибухом грунту бульдозер слід видалити на безпечну відстань, вказане керівником. Повернення бульдозера до місця виробництва робіт після вибуху дозволяється тільки після відповідного сигналу.

41. При необхідності очищення відвалу бульдозера машиніст повинен опустити відвал на землю і вимкнути двигун.

42. При транспортуванні бульдозера своїм ходом з одного місця роботи на інше машиніст повинен:

підняти відвал бульдозера на обмежену висоту, що забезпечує необхідну видимість машиністу по ходу руху;

стежити за тим, щоб ніж відвалу не врізався і не зачіпав зустрічаються на шляху;

перетинати залізничну колію тільки на діючому переїзді, керуючись відповідними сигналами;

встановлювати сигнальні червоні ліхтарі в разі вимушеної зупинки бульдозера на дорозі в нічний час.

43. Буксирувати або витягувати бульдозером застряглу машину допускається із застосуванням жорсткого буксира, без сильних ривків. Застосування цих цілей сталевого каната дозволяється тільки при захищеності стекол кабіни машиніста гратами або дротяною сіткою.

44. При виконанні зчіпки машиніст повинен:

здійснювати маневрування на першій передачі і уважно стежити за машиністом, який виконує сцепку машини;

уникати різких ривків;

за першим сигналом бути готовим загальмувати машину;

здійснювати сцепку тільки після зупинки машини.

45. Перед навантаженням бульдозера на трейлер машиніст повинен переконатися в тому, що трейлер стійкий і загальмований. Після навантаження бульдозера слід опустити його відвал і закріпити бульдозер. Під час перевезення бульдозера машиністу забороняється перебувати в кабіні.

46. ​​Машиністу в процесі роботи забороняється:

передавати управління бульдозером особам, які не мають на це прав;

залишати бульдозер з включеним запалюванням;

перевозити в кабіні сторонніх осіб;

виходити з кабіни і входити в неї на ходу;

робити змащування, кріплення і регулювальні роботи при працюючому двигуні;

виконувати будь-які види ремонтних робіт гідросистеми, що знаходиться під тиском.

47. Не допускається виконання машиністом шиномонтажних робіт в рейсі.

48. Переміщення, установка і робота бульдозера поблизу виїмок (котлованів, траншей, канав) з неукріпленими укосами дозволяються тільки за межами призми обвалення ґрунту на відстані, встановленому проектом виробництва робіт.

49. Чистити, змащувати і ремонтувати бульдозер необхідно тільки після його повної зупинки (при вимкненому двигуні), при цьому повинна виключатися можливість його запуску.

50. Не допускається перебувати під бульдозером (механізмами) при працюючому двигуні.

51. Під час заправки бульдозера пальним машиністу та особам, які перебувають поблизу, чи не дозволяється курити і користуватися вогнем. Після заправки бульдозер необхідно витерти від патьоків палива і мастила, а замаслену обтиральне ганчір'я покласти в металевий закривається ящик.

52. При необхідності ремонту або профілактичного огляду бульдозера відвал слід заблокувати в піднятому стані страхувальними ланцюгами або опустити на міцну і стійку опору. При промиванні деталей користуватися етілірованним спиртом не допускається.

53. При виявленні на ділянці виконання земляних робіт, не зазначених при отриманні завдання, підземних комунікацій і споруд машиніст повинен негайно припинити роботу і повідомити про це керівника.

54. Для бульдозера з гідравлічним управлінням:

температура масла в гідравлічній системі працюючої машини повинна бути не вище 60 град. C;

запобіжний клапан гідравлічної системи повинен бути відрегульований механіком по манометру на максимально допустимий тиск 30 кгс / см2 (3 МПа) і запломбований;

не допускається регулювати клапан гідравлічної системи самому машиністу;

ретельно затягувати з'єднання гнучких рукавів щоб уникнути течі масла під час роботи.

55. Для бульдозера з канатним управлінням:

регулярно перевіряти справність лебідки і тросової системи;

не допускати перегріву барабанів лебідки, стрічок гальм і фрикционов;

вмикати і вимикати рукоятки плавно, без ривків;

не направляти трос рукою при намотування на барабан лебідки;

рубку троса проводити в захисних окулярах.

56. Залишати без нагляду бульдозер з працюючим (включеним) двигуном не допускається. При перерві в роботі повинні бути вжиті заходи, що попереджають мимовільне переміщення і включення, перекидання бульдозера під дією вітру, при наявності ухилу місцевості, внаслідок деформації грунту і зсуву.

57. Заправка і дозаправка паливно-мастильними матеріалами і робочими рідинами виробляються закритим способом.

Глава 4

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

58. Припинити роботу при виникненні ситуацій, які можуть призвести до аварії або нещасних випадків.

59. При виникненні пожежі бульдозер негайно зупинити, заглушити двигун, приступити до гасіння пожежі за допомогою наявних первинних засобів пожежогасіння.

60. При появі під час руху запаху автомобільного палива негайно зупинити бульдозер, виявити причину появи запаху та усунути її.

61. Надати необхідну першу долікарську медичну допомогу потерпілому на виробництві, звільнивши його від дій травмуючого фактора (електрострумів, механізмів).

62. При отриманні травми на виробництві негайно звернутися до лікувального закладу і повідомити про подію безпосередньому керівнику, зберегти робоче місце без змін на момент отримання травми, якщо це не загрожує оточуючим і не призведе до аварії.

63. При поломці транспортного засобу в дорозі проходження і неможливості усунення машиністом технічних несправностей машиніст повинен викликати технічну допомогу і повідомити про місце своєї вимушеної стоянки в органи Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ.

Глава 5

Вимоги безпеки після закінчення роботи

64. Після прибуття з лінії зробити огляд бульдозера згідно з переліком операцій, встановлених керівництвом по експлуатації даного бульдозера.

65. Після закінчення роботи необхідно:

поставити бульдозер у відведене місце, відпустити відвал на землю, поставити важіль перемикання швидкості в нейтральне положення і включити гальмо, вимкнути двигун, перекрити подачу палива;

очистити бульдозер від бруду і снігу;

в холодну пору року спустити з радіатора і трубопроводу воду, дати двигуну попрацювати кілька хвилин, щоб видалити залишки води із системи охолодження;

закрити кабіну на замок;

повідомити керівника робіт або відповідальну за справний стан машини про всі неполадки, що виникли під час роботи.

66. Після закінчення всіх робіт зняти засоби індивідуального захисту, помістити їх в місце зберігання, вимити руки і обличчя теплою водою з милом, при можливості прийняти душ.

67. Мити руки в маслі, бензині, гасі і витирати їх забрудненої дрантям не допускається.


Качественные фигурные элементы мощения залог долговечности и привлекательности садовых дорожек  Садовые бордюры из гранита придадут шарм ландшафтному дизайну и будут доставлять Вам эстетическое наслаждение долгие годы.


 


Категорія: Мої статті | Додав: ohranatruda (15.06.2015)
Переглядів: 1550 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

До уваги користувачів! Вся інформація взята з відкритих джерел, призначена виключно для приватного використання, з метою самоосвіти користувачів ресурсу. Дана інформація не призначена для комерційного використання! Ні власник сайту, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші фізичні або юридичні особи не можуть нести ніякої відповідальності за будь-яке використання матеріалів даного сайту. Відвідуючи цей сайт користувач підтверджує свою повну згоду з усіма вище викладеними умовами використання інформації.
!

Реферати з ЦО, БЖД, охорони праці