Вітаю Вас Гість | RSS

Інструкції з охорони праці

П`ятниця, 29.03.2024, 10:43
Головна » Статті » Мої статті

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ МАШИНІСТІВ, ВИКОНУЮТЬ РОБОТИ З НАРІЗКИ (ВІБРОНОЖЕМ) І ЗАЛИВКИ ШВІВ

ІНСТРУКЦІЯ

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ МАШИНІСТІВ, ВИКОНУЮТЬ РОБОТИ

З НАРІЗКИ (ВІБРОНОЖЕМ) І ЗАЛИВКИ ШВІВ

Глава 1 Загальні вимоги безпеки

1. До самостійної роботи в якості машиніста по нарізці і заливці швів допускаються особи чоловічої статі не молодше 18 років і пройшли:

відповідну професійну підготовку, в тому числі з питань охорони праці, які мають посвідчення водія відповідної категорії і свідоцтво встановленого зразка про присвоєння кваліфікаційного розряду за професією;

медичний огляд і визнані придатними за станом здоров'я для роботи в якості машиніста по нарізці і заливці швів;

вступний та первинний інструктаж на робочому місці, стажування і перевірку знань з питань охорони праці та пожежної безпеки.

2. Знов прийняті на роботу водії проходять стажування в кількості не менше 5 змін з подальшою перевіркою знань на допуск до самостійної роботи.

3. Машиніст по нарізці і заливці швів повинен:

дотримуватися правил внутрішнього трудового розпорядку;

дотримуватися правил дорожнього руху;

щорічно проходити перевірку знань з охорони праці;

виконувати тільки ту роботу, яка доручена безпосереднім керівником робіт;

знати і вдосконалювати методи безпечної роботи;

утримувати робоче місце відповідно до вимог охорони праці;

використовувати інструмент, пристосування, інвентар і засоби індивідуального захисту за призначенням, про їх несправності повідомляти керівнику робіт;

дотримуватися технології виконання робіт, застосовувати способи, що забезпечують безпеку праці, встановлені в інструкціях з охорони праці, проектах виконання робіт, технологічних картах, інструкціях з експлуатації;

знати місцезнаходження і вміти користуватися первинними засобами пожежогасіння;

пройти відповідну теоретичну і практичну підготовку і вміти надавати долікарську медичну допомогу потерпілим при нещасних випадках і дорожньо-транспортних пригодах;

при необхідності забезпечити доставку (супровід) потерпілого до лікувального закладу;

відповідно до характеру виконуваної роботи правильно використовувати надані йому засоби індивідуального захисту, а в разі їх відсутності або несправності повідомити про це безпосереднього керівника;

дотримуватися правил особистої гігієни;

застосовувати засоби індивідуального захисту відповідно до характеру виконуваної роботи згідно з нормами безплатної видачі спецодягу, спецвзуття та інших засобів індивідуального захисту працівникам.

4. Машиністу по нарізці і заливці швів забороняється:

з'являтися і перебувати на території організації в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння, із залишковими явищами сп'яніння;

управляти нарізувачем і заливчик швів у хворобливому стані, при перевтомі, алкогольному, наркотичному або токсичному сп'янінні, із залишковими явищами сп'яніння;

розпивати спиртні напої, вживати токсичні або наркотичні речовини в рейсі, у місцях відпочинку і роботи на трасі;

здійснювати пуск двигуна шляхом буксирування;

приступати до роботи при подтекании палива в системі живлення і масла, в системі змащення і гідравліки;

управляти нарізувачем і заливникою швів у хворобливому або стомленому стані, під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, а також передавати управління автомобілем особі, яка перебуває в такому стані;

використовувати автомобіль в особистих цілях;

управляти не закріпленим за машиністом автомобілем;

відпочивати і спати в кабіні при працюючому двигуні, використовувати його для обігріву кабіни на тривалих стоянках;

при продувці системи живлення або переливанні палива засмоктувати його ротом;

зберігати в кабіні автомобіля паливо та інші легкозаймисті рідини, промаслений обтиральний матеріал;

залишати своє місце або залишати автомобіль, якщо не вжито заходів, що виключають самовільний рух автомобіля.

5. Палити дозволяється тільки в спеціально відведених для цього місцях, не допускається куріння у невстановлених місцях та користування відкритим вогнем у місцях, де проводиться заправка машин паливом і маслом.

6. На машиніста по нарізці і заливці швів можуть впливати небезпечні і шкідливі виробничі фактори:

підвищена загазованість повітря на робочому місці;

підвищена температура поверхонь устаткування і матеріалів;

рухомі машини та механізми;

підвищений рівень вібрації;

підвищена або знижена температура повітря;

небезпечні зони (поблизу котлованів, траншей та інших перепадів по висоті, місць, над якими відбувається переміщення вантажів вантажопідіймальними кранами);

обвалення ґрунту;

гострі кромки, задирки і шорсткість на поверхнях інструментів та обладнання;

нервово-психічні перевантаження.

7. Закріплення Нарізувачі і заливальника швів за машиністом оформляється наказом керівника організації.

8. Заливальник і нарізувач швів використовуються згідно технологічної документації на проведення робіт (проекти виробництва робіт, технологічні карти), в якіх вказані заходи і прийоми безпеки.

9. Не допускається використовувати нарізувач і заливальник швів без технологічної документації та вжитих заходів захисту в екстремальних умовах: з пересічними робочими зонами, поблизу виїмок (котлованів, траншей, канав), на ухилі місцевості.

10. Не допускається використовувати нарізувач і заливальник швів в негоду (при швидкості вітру більше 15 м / с, грози, ожеледиці, тумані).

11. Роботи, що виконуються в охоронній зоні діючих газопроводів, нафтопроводів, кабелів зв'язку, електричних кабелів, що перебувають під напругою, проводяться за наявності письмового дозволу організацій, що експлуатують ці підземні комунікації, і під наглядом представників вказаних організацій. До дозволу повинен бути прикладений план із зазначенням розташування і глибини закладення комунікацій.

12. Реконструкція та ремонт нарізувача і заливальника швів, що вимагають внесення змін у конструкцію машини, повинні проводитися за проектом і технічними умовами, розробленими організаціями - виготовлювачами дорожньо-будівельної машини, головний і спеціалізованими організаціями, які мають ліцензію на проектування.

14. Для сіфонування і продувки системи живлення потрібно користуватися спеціальними пристосуваннями (насосами). Засмоктувати ротом паливо і продувати систему живлення технологічної машини не допускається.

15. У разі проїзду під мостами і тунелями необхідно перевірити відповідність допустимих розмірів проїзду з габаритам даного типу технологічних машин.

16. Про випадки травмування негайно повідомити керівника робіт або диспетчера.

17. Машиніст, який не виконує вимоги цієї інструкції, притягується до відповідальності відповідно до законодавства.

Глава 2  Вимоги безпеки перед початком роботи

18. Перед початком роботи необхідно:

перевірити справність засобів індивідуального захисту, необхідних для виконання роботи;

надіти спецодяг і спецвзуття;

отримати завдання у керівника робіт, ознайомитися під розпис з проектом виробництва робіт або технологічною картою;

перевірити наявність двох вогнегасників з опломбованими запірними арматурами (порошкового ручного місткістю не менше 5 л), медичної аптечки, не менш ніж двох противідкатних упорів, знака аварійної зупинки або миготливого червоного ліхтаря;

визначити робочу зону нарізувача і заливальника швів, межі небезпечної зони, засоби зв'язку машиніста з робітниками, що обслуговують нарізувач і заливальник швів, і машиністами інших машин. У зоні роботи повинні бути встановлені знаки безпеки та попереджувальні написи. Робоча зона Нарізувачі і заливальника швів в темний час доби повинна бути освітлена;

перевірити наявність і справність захисних огороджень, інструментів та інвентарю, необхідних для виконання робіт;

перевірити стан і справність Нарізувачі і заливальника швів. При цьому особливу увагу слід звернути на справність двигуна, ходової частини, рульового і фракційного управління, гальм, звукового сигналу, приладів освітлення, стану шлангів гідросистеми;

переконатися у відсутності в трубопроводі застиглого матеріалу.

19. Перед початком робіт працівники, водії автомобілів і машиністи дорожніх машин повинні бути проінструктовані про умовну сигналізації, про порядок руху, маневрування дорожніх машин і транспортних засобів, місцях розвороту, в'їздах, місцях складування матеріалів та зберігання інвентарю.

20. Перед пуском двигуна Нарізувачі і заливальника швів потрібно переконатися в тому, що муфта зчеплення виключена, важіль коробки передач знаходиться в нейтральному положенні, машина загальмована.

21. Перед початком руху з місця машиніст повинен подати попереджувальний сигнал і плавним включенням муфти зчеплення почати рух. Попереджувальний сигнал необхідно подавати також при гальмуванні, зміні швидкості, поворотах і зупинках Нарізувачі і заливальника швів.

22. Заправку Нарізувачі і заливальника швів паливом, мастикою слід здійснювати з дотриманням правил пожежної безпеки.

23. Усі рухомі частини Нарізувачі і заливальника швів, а також ланцюгові, ремінні та інші передачі повинні бути огороджені. Для зручності огляду і мастила огородження повинні бути легкознімними або із дверцятами.

24. При роботі в темний час доби і при поганій видимості незалежно від освітлення робочих місць робочі органи і механізми повинні бути освітлені.

25. Не допускається приступати до роботи при подтекании палива в системі живлення і масла, в системі змащення і гідравліки.

26. При виявленні несправності в огорожах, ненадійності кріплення грунту, обвалів, тріщин у ґрунті, наявності обнажившихся на укосах валунів, брил, каменів, що знаходяться в нестійкому стані, та інших небезпечних явищ необхідно повідомити про це керівника робіт.

ГЛАВА 3 ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

27. Перевірити справність засобів індивідуального захисту, необхідних для виконання роботи. Одягти спеціальний одяг, спеціальне взуття та інші засоби індивідуального захисту.

28. Перевірити справність систем, агрегатів, приладів, вузлів і деталей нарізувача.

29. Завантаження котла слід проводити при працюючій машині.

30. У разі, якщо в котлі залишився невиробленим асфальт, його необхідно розігріти, а потім спеціальною рукояткою вручну провернути мішалки. Після цього мішалку можна підключити до працюючого дизельного двигуна.

31. При завантаженні ємності кусковий мастикою необхідно кришку зафіксувати розпіркою.

32. Завантажувати ємність необхідно очищеними від піску, паперу, бруду шматками розміром не більше 50 мм.

33. При пересуванні нарізувачі швів в свіжоукладеному бетоні працівники не повинні перебувати на містку, вібронож дозволяється опускати тільки при зупиненому Нарізувачі швів; не допускається ставати на вібронож або класти вантаж для посилення вдавлення віброножа.

34. При нарізці швів у затверділому бетоні працівник повинен працювати в захисних окулярах і респіраторах.

35. У процесі роботи необхідно періодично перевіряти надійність кріплення захисних кожухів ріжучих дисків.

36. Перевірка кріплення кожухів і дисків на шпинделях, а також заміна ріжучих дисків повинна проводитися при непрацюючому двигуні.

37. При роботі не допускається:

регулювати і пересувати нарізувач швів з обертовими дисками і працювати при незафіксованому положенні;

під час роботи двигуна проводити зміну дисків;

залишати машину з працюючим двигуном;

працювати з відкритими кожухами ріжучих дисків.

38. Не допускається під час роботи регулювати диски у вертикальному положенні.

39. Щоб уникнути поломки кола при припиненні подачі води шпиндель необхідно підняти і вимкнути зчеплення.

40. Працівники, зайняті розігрівом гарячих мастик на основі бітуму, повинні бути проінструктовані про безпечні методи ведення роботи:

завантаження і розвантаження котла;

розігріву гарячих мастик;

транспортування мастик.

41. Бітумно-полімерні мастики необхідно нагрівати до температури, зазначеної в паспорт-сертифікат підприємства - виробника герметика.

42. Нагрівання необхідно контролювати термометром зі шкалою не менше 250 град. C.

43. Розпал форсунок необхідно проводити тільки під час стоянки і в суворій відповідності з інструкцією по експлуатації.

44. При роботі з високотемпературної мастикою необхідно дотримуватися максимальної обережності, не перебувати поблизу струмені гарячої мастики.

45. Завантаження в котел твердої бітумно-полімерної мастики виробляють дрібними шматками після включення газового пальника. Приблизно через півгодини виробляють добавку шматків твердої бітумно-полімерної мастики.

46. ​​Обсяг завантаження котла бітумно-полімерної мастикою в розплавленому стані не повинен бути більше 50% від геометричної ємності котла.

47. При приготуванні (розігріві) гарячої бітумно-полімерної мастики кришка котла на всіх стадіях приготування повинна бути закрита.

48. При роботі заливальника швів необхідно постійно стежити за станом запобіжних клапанів в системі подачі стисненого повітря. Чи не дозволяється робота при несправних клапанах.

49. Запобіжні клапани гідро- і пневмосистеми машин і компресорних станцій повинні бути опломбовані. Самостійна регулювання їх машиністами не допускається.

50. При заливці швів не допускається:

підігрівати зливний люк ємності для бітумно-полімерних мастик відкритим вогнем;

курити при виконанні робочих операцій;

використовувати бензин для роботи форсунок;

залишати форсунки запаленими під час руху;

відкривати кришку ємності під час розігріву;

залишати заливальника швів на проїзній частині без догляду;

перебувати в зоні роботи заливальника швів стороннім особам, які не беруть участь у технологічному процесі;

експлуатувати газове обладнання при витоку газу та несправних трубопроводах, арматурі і приладах автоматики.

51. При транспортуванні Нарізувачі і заливальника швів на трейлері під колеса необхідно покласти гальмові башмаки, нарізувач і заливальник швів прикріпити до платформи за допомогою розтяжок.

52. Залишати без нагляду нарізувач і заливальник швів з працюючим (включеним) двигуном не допускається. При перерві в роботі повинні бути вжиті заходи, що попереджають мимовільне переміщення і включення, перекидання Нарізувачі і заливальника швів під дією вітру, при наявності ухилу місцевості, внаслідок деформації грунту і зсуву.

53. Заправка і дозаправка паливно-мастильними матеріалами і робочими рідинами виробляються закритим способом.

ГЛАВА 4 ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

54. Припинити роботу і відключити використовуване обладнання при виникненні ситуацій, які можуть призвести до аварії або нещасних випадків.

55. Під час засмічення магістралі видачі мастики необхідно:

вимкнути насос;

відключити подачу палива в обидві форсунки;

триходовий кран встановити в положення "промивка";

включити насос і провести промивку мастікопровода.

56. При виникненні пожежі чи загоряння машиніст повинен:

негайно повідомити про пожежу в пожежну службу за телефоном 101;

вжити заходів щодо забезпечення безпеки та евакуації людей;

приступити до гасіння пожежі за допомогою наявних на об'єкті первинних засобів пожежогасіння;

негайно повідомити про пожежу керівнику об'єкта.

57. Надати необхідну першу долікарську медичну допомогу потерпілому на виробництві, звільнивши його від дій травмуючого фактора (електрострумів, механізмів).

58. При отриманні травми на виробництві негайно звернутися до лікувального закладу і повідомити про подію безпосередньому керівнику, зберегти робоче місце без змін на момент отримання травми, якщо це не загрожує оточуючим і не призведе до аварії.

59. При нещасному випадку слід негайно вжити необхідних заходів для надання потерпілому долікарської медичної допомоги, доставки потерпілого до медичного закладу, повідомити в Державну автомобільну інспекцію про дорожньо-транспортну пригоду.

60. При поломці транспортного засобу в дорозі проходження і неможливості усунення машиністом технічних несправностей машиніст повинен викликати технічну допомогу і повідомити про місце своєї вимушеної стоянки в органи Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ Республіки Білорусь.

Глава 5 Вимоги безпеки після закінчення роботи

61. Після прибуття з лінії зробити огляд Нарізувачі і заливальника швів згідно з переліком операцій, встановлених керівництвом по експлуатації.

62. Після закінчення роботи машиніст повинен:

привести в порядок робоче місце і промити повністю ємність і трубопроводи дизельним паливом;

поставити Нарізувачі і заливальника швів на місце, відведене для його стоянки, вимкнути двигун;

підкласти під колеса інвентарні упори.

63. При стоянці на неосвітлених ділянках дороги в темний час доби необхідно захистити стояночную зону червоними ліхтарями.

64. Після закінчення всіх робіт зняти засоби індивідуального захисту, помістити їх в місце зберігання, вимити руки і обличчя теплою водою з милом, при можливості прийняти душ.

65. Мити руки в маслі, бензині, гасі і витирати їх забрудненої дрантям не допускається.


Магазины Украины переполнены  травмоопасной обувью. К такой непригодной для длительного ношения обуви можно отнести изделия  на плоской подошве, такая обувь – худший выбор для здоровья ног. Ее ношение приводит к перенапряжению ахиллового сухожилия, которое наиболее часто травмируется и способствует  развитию пяточной шпоры. Оптимальна и наиболее безопасна для лета - обувь с небольшим каблучком и супинатором (обязательно) из натуральной кожи либо ткани, непременно с твердым задником. Именно такой является  детская обувь ecco , которая помимо безопасности и превосходного разнопланового дизайна, обладая высоким качеством реализуется по приемлемой цене.


 


Категорія: Мої статті | Додав: ohranatruda (20.06.2015)
Переглядів: 1517 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

До уваги користувачів! Вся інформація взята з відкритих джерел, призначена виключно для приватного використання, з метою самоосвіти користувачів ресурсу. Дана інформація не призначена для комерційного використання! Ні власник сайту, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші фізичні або юридичні особи не можуть нести ніякої відповідальності за будь-яке використання матеріалів даного сайту. Відвідуючи цей сайт користувач підтверджує свою повну згоду з усіма вище викладеними умовами використання інформації.
!

Реферати з ЦО, БЖД, охорони праці