Вітаю Вас Гість | RSS

Інструкції з охорони праці

П`ятниця, 29.03.2024, 03:05
Головна » Статті » Мої статті

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ ТРАКТОРИСТІВ - МАШИНІСТІВ
1. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ.
1. Дану інструкцію повинні знати: ІТР СТ, механіки, трактористи-машиністи транспортних засобів, ІТР РЕС.
2. До керування й обслуговування тракторів допускаються особи не молодше 18 років, що мають посвідчення на право керування трактором даної категорії.
3. Після зарахування на роботу, тракторист-машиніст зобов'язаний прийняти транспортний засіб по акту і виконувати тільки ту роботу, що доручена адміністрацією. Без дозволу й інструктажу робити роботу, що не входить в обов'язки тракториста-машиніста, забороняється.
4. Тракторист-машиніст механічного транспортного засобу зобов'язаний мати при собі:
- посвідчення на право керування трактором даної категорії й талон до нього;
- реєстраційні документи на трактор;
- шляховий лист, документи на перевозимий вантаж.
5. На території підприємства (у дворі, будинку, на підстанції або у відкритому розподільному пристрої - ВРУ) зберігати наступні правила:
- бути уважним до сигналів, подаваємі водіями .транспорту, що рухається;
- ходити, дотримуючи правої сторони, не перебігати шлях перед транспортом, що рухається;
- швидкість .руху транспортних засобів на території не повинна перевищувати 10 км/год, а в приміщеннях - 5 км/год .
6. Забороняється:
- керувати трактором у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння.
- керувати трттором у хворобливому чи стомленому стані, якщо це може поставити під погрозу безпеку руху, а також під впливом лікарських препаратів,що знижують швидкість реакції й увагу.
- передавати керування трактором особам, що знаходяться в стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння , а також під впливом лікарських препаратів, що знижують швидкість реакції й уваги, у хворобливому стані чи у стані стомлення.
- передавати керування трактором особам, що не мають при собі посвідчення на право керування транспортним засобом даної категорії або не зазначеним у шляховому листі.
7. Курити тільки в спеціально відведених для цього місцях.
Помітивши порушення правил по техніці безпеки іншими трактористами або небезпеку для оточуючих, попередити цього водія й механіка про необхідність дотримання вимог, що забезпечують безпеку праці.
8. У випадку травмування або нездужання припинити роботу, сповістити про це механіка і звернутися в медпункт.
2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ДО ПОЧАТКУ РОБОТИ.
1. Одержати шляховий лист установленого зразка, пройти передрейсовий медичний огляд (при наявності медпункту).
2. При підготовці трактора до виїзду перевірити:
технічний стан трактора, звертаючи особливу увагу на справність гальмівної системи, рульового керування, шин, дверних замків, приладів оснащення й сигналізації, склоочисників, правильну установку дзеркала заднього виду, а також на відсутність протікання палива, оливи і води.
наявність інструмента та інвентарю.
тиск повітря в шинах, заправлення паливом, оливою, водою, гальмівною рідиною та рівень електроліту в акумуляторній батареї.
3. Перевірку технічного стану трактора робити при непрацюючому двигуні і загальмованих колесах. Виключення складають випадки перевірки роботи двигуна, справності гальмівної системи й прийому трактора на ходу (особа; що приймає трактор, повинна знаходитись в кабіні тракториста-машиніста.
4. Виявивши несправності, що загрожують безпечній роботі трактора, і не маючи можливості їх усунути самотужки, доповісти про це механіку.
5. Виїжджати на тракторі, якщо технічний стан його не відповідає технічним умовам і правилам техніки безпеки, забороняється.
6. Перед виїздом із гаража на лінію одержати підтвердження механіка в технічній справності трактора. Без цього трактор випускати з гаража або залишати працювати на лінії, забороняється.
7. Перед запуском двигуна трактора, затягти важіль стоянкового гальма, а важіль коробки передач поставити в нейтральне положення.
8. Пуск двигуна робити за допомогою стартера.
9. Заправлення трактора паливом виконувати при непрацюючому двигуні, варто пам'ятати, що необережність може викликати пожежу.
10. При відкриванні пробки радіатора оберігайте руки й обличчя від опіків.
11. У дощ, снігопад, та ожеледицю бути обережним при посадці в кабіну й виході з неї. Вчасно очищати бруд, сніг і лід із підніжок.
12. Виїзд на лінію трактора: брудного, без номерів або що має несправності, що загрожують безпеці руху, життю людей і збереженню вантажу, забороняється.
3. ЗАХОДИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ.
1. Виконувати вимоги безпеки дорожнього руху, вказівки регулювальників відповідно до Правил дорожнього руху.
2. Перш, ніж почати рух, переконатися, що це безпечно для інших, що подають попереджувальний сигнал і лише після цього починати рух із місця.
3. При русі заднім ходом тракторист-машиніст не повинен створювати перешкод для інших учасників руху. При необхідності для забезпечення безпеки руху він повинен скористатися допомогою інших осіб.
Тракторист-машиніст повинен вести транспортний засіб зі швидкістю, що не перевищує встановлені обмеження, з урахуванням інтенсивності руху, особливостей і стану транспортного засобу і вантажу, дорожніх і метереологічних умов, зокрема, видимості в напрямку руху.
4. Зупинка і стоянка трактора дозволяється на правій стороні дороги якомога правіше на узбіччі, а коли його немає, то на краю проїжджої частини.
5. У населених пунктах зупинка і стоянка допускається на лівій стороні доріг з одностороннім рухом у доріг, що не мають трамвайної колії посередині, з однією смугою для .руху в кожному напрямку.
6. Забороняється відкривати двері трактора, що стоїть, якщо це загрожує безпеці і створює перешкоди іншим учасникам дорожнього руху.
7. Тракторист-машиніст може залишати своє місце або залишати трактор за умови, що ним прийняті необхідні міри обачності, що виключають його мимовільний рух.
8. При русі через залізничний переїзд тракторист-машиніст зобов'язаний пропустити потяг (локомотив).
9. Перед переїздом тракторист-машиніст зобов'язаний переконатися в тому, що не наближається потяг і керуватися положенням шлагбаума, світловою сигналізацією, дорожніми знаками, а також вказівками і сигналами чергового по переїзду, сигналом, що
забороняє рух, є положення корпуса чергового, зверненого до водія чи грудьми спиною з піднятим над головою жезлом (червоним прапорцем) чи витягнутими убік руками.
10. Під час стоянки відпочивати, спати в кабіні трактора при працюючому двигуні забороняється.
11. При ремонті трактора на лінії потрібно з'їхати на узбіччя дороги, включити світлову (аварійну) сигналізацію, а при її відсутності виставити за автомобілем знак аварійної зупинки. Дотримувати правила техніки безпеки, що й на підприємстві. При роботах на узбіччі під автомобілем, забороняється знаходитися з боку проїзної частини.
12. Допускати до ремонту трактора осіб, що не мають на це дозволу (вантажники, агенти, що супроводжують і т.д.) забороняється.
13. На перевезення великогабаритних вантажів повинен бути письмовий дозвіл Державтоінспекції, попередньо погоджене з дорожніми організаціями.
14. На транспортному засобі, що перевозить небезпечні вантажі повинні бути встановлені попереду і позаду спеціальні знаки, що передбачені Правилами дорожнього руху.
15. При буксируванні із застосуванням жорсткої або гнучкої зчіпки за кермом буксируємого автомобіля повинен знаходитися тракторист-машиніст, крім випадку, коли конструкція жорсткої зчіпки забезпечує проходження буксируємого автомобіля по колії, що буксирує.
16. Забороняється:
подавати трактор на вантажно - розвантажувальну естакаду, якщо немає на ній огородження або відбійного бруса;
допускати проїзд у кузові й кабіні автомобіля людей, понад установлену норму;
підігрівати двигун відкритим полум'ям або користуватися відкритим вогнем при визначенні та усуненні несправностей;
протирати двигун дрантям, змоченим бензином і курити в безпосередній близькості від системи живлення двигуна та паливних баків;
розмовляти з пасажирами в автобусі під час руху;
переправляти трактор убрід і по льоду, в місцях, не позначених спеціальними знаками, покажчиками.
17. При дорожньо-транспортній пригоді трактористи-машиністи, причетні до неї зобов'язані:
негайно зупинитися і не рушати з місця, транспортним засобом, а також пересувати інші предмети, що мають відношення до дорожньої пригоди;
у випадку необхідності викликати "Швидку допомогу", а якщо це неможливо, відправити потерпілих на попутному або відвезти на своєму транспорті, в найближчий лікувальний заклад, повідомити там своє прізвище, номерний знак, після чого повернутися до місця пригоди;
повідомити про те, що трапилося, у міліцію, записати прізвища й адреси очевидців події та очікувати прибуття працівників міліції;
якщо неможливий рух інших транспортних засобів, звільнити проїзну частину, попередньо зафіксувавши положення транспортного засобу, предметів і слідів, що стосуються даної події.
18. У випадку пожежі на тракторі, гасити його потрібно вогнегасниками, піском або струменем води.
19. При розливі диз.палива й попаданні його на трактор, устаткування, підлогу і т.д. залиті місця потрібно негайно очистити. Для цього необхідно засипати піском або стружкою, а потім дегазувати хлорним вапном у вигляді кашки з водою, гасом або лужним розчином, якщо забруднена металева поверхня.
20. Заправлення тракторів дизельним паливом дозволяється робити з колонки шлангом, що обладнаний роздавальним пістолетом. Забороняється, заправляти трактор
дизельним паливом за допомогою цебер, лійок і т.д., а також видавати диз. паливо у каністру.
21. При появі запаху солярки під час руху, тракторист-машиніст повинен негайно зупинити трактор, виявити причину появи запаху й усунути.
22. Водії, що контактують з дизельним паливом повинні бути забезпечені на час роботи засобами індивідуального захисту, відповідно до встановлених норм.
4. ЗАХОДИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ.
4.1. Після повернення з лінії разом із механіком, зробити перевірку транспортного засобу. Вимити трактор, провести щоденне технічне обслуговування і підготовлений трактор поставити у зону стоянки.
4.2. При безгаражному збереженні без підігріву в зимовий час, злити воду із системи охолодження, затягти ручне гальмо.
4.3. Стоянка трактора в проїздах забороняється.
4.4. Залишатися на ніч у закритій кабіні забороняється.
4.5. Зняти спецодяг і повісити його в спеціально відведену шафу.
4.6. Вимити руки та обличчя теплою водою з милом або прийняти душ.
4.7. Мити руки в оливі, бензині, гасі і витирати їх дрантям, забрудненим обпилками і стружкою забороняється.
5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ.
5.1. Тракторист-машиніст трактора у випадку нездужання або травмування зобов'язаний припинити роботу, сповістити про це адміністрацію й звернутись у медпункт.
5.2. У випадку потрапляння диз. палива в очі потрібно негайно промити їх дво¬процентним розчином питної соди або чистою теплою водою і звернутися до лікаря.
5.3. При вимушеній зупинці тракторист-машиніст зобов'язаний включити аварійну сигналізацію, а при її відсутності, на відстані не ближче 20 м у населених пунктах і 40 м поза населеними пунктами, позаду трактора виставити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар, прийняти всі міри до евакуації трактора за межі проїзної частини дороги.
5.4. У випадку вимушеної зупинки транспортного засобу на залізничному переїзді, тракторист-машиніст зобов'язаний негайно висадити людей і прийняти міри для звільнення переїзду, а якщо це зробити не вдається, він повинен:
якщо є можливість, послати двох чоловік вздовж шляхів в обидва боки від переїзду, не менш чим на 1000 м (якщо одного, то вбік ймовірної появи потяга, а на одноколійних переїздах - убік гіршої видимості залізничної колії), пояснивши їм правила подачі сигналу зупинки машиністу потяга, що наближається, (локомотива, дрезини);
залишатися біля трактора і, подаючи сигнали загальної тривоги, прийняти всі міри до звільнення переїзду;
з появою потяга бігти йому назустріч, подаючи сигнал зупинки.
5.5. Команду "СТІЙ" виконуйте швидко, хто б її не подавав - це команда запо¬бігання аварій та нещасних випадків.
5.6. Для ефективного усунення аварійних ситуацій кожен трактор повинен бути укомплектований вогнегасником, медичною аптечкою, упорними колодками, знаком аварійної зупинки (миготливим ліхтарем).
5.7. На тракторі, що поставлений на стоянку, повинно бути відключене запалення (подача палива) виключена "маса". Трактор, повинен бути загальмований стоянковим гальмом.
5.8. При збереженні транспортних засобів на площадках із нахилом більше 1% під колеса необхідно встановлювати упорні колодки.
Категорія: Мої статті | Додав: ohranatruda (09.03.2012)
Переглядів: 5007 | Теги: ТРАКТОРИСТ - МАШИНІСТ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
 

До уваги користувачів! Вся інформація взята з відкритих джерел, призначена виключно для приватного використання, з метою самоосвіти користувачів ресурсу. Дана інформація не призначена для комерційного використання! Ні власник сайту, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші фізичні або юридичні особи не можуть нести ніякої відповідальності за будь-яке використання матеріалів даного сайту. Відвідуючи цей сайт користувач підтверджує свою повну згоду з усіма вище викладеними умовами використання інформації.
!

Реферати з ЦО, БЖД, охорони праці