Інструкція з охорони праці для водія автобуса (мікроавтобуса) - Мої статті - Інструкції з охорони праці - Інструкції з охорони праці

Вітаю Вас Гість | RSS

Інструкції з охорони праці

Субота, 03.12.2016, 07:40
Головна » Статті » Мої статті

Інструкція з охорони праці для водія автобуса (мікроавтобуса)
Інструкція з охорони праці для водія автобуса (мікроавтобуса) підготовлена ​​на основі з урахуванням вимог чинних законодавчих і нормативних правових актів і призначена для водія автобуса (мікроавтобуса) (далі - водія) при виконанні ним робіт згідно професії та кваліфікації.

1 Загальні вимоги охорони праці


1.1. До самостійної роботи в якості водія автобуса допускаються особи, які пройшли:

    вступний інструктаж;
    інструктаж з пожежної безпеки;
    первинний інструктаж на робочому місці;
    навчання безпечним методам і прийомам праці не менше ніж по 10 годинній програмі (для робіт, до яких пред'являються підвищені вимоги безпеки - 20 годинній програмі);
    інструктаж з електробезпеки на робочому місці і перевірку засвоєння його змісту з присвоєнням кваліфікаційної групи I.

Для виконання обов'язків водія автобуса (мікроавтобуса) допускаються особи,
мають посвідчення на право керування даною категорією транспорту, що не мають
медичних протипоказань для даної професії, які досягли річного віку 20.

1.2. Водій автобуса повинен проходити:

    повторний інструктаж з безпеки праці на робочому місці не рідше, ніж через кожні три місяці;
    позаплановий інструктаж: при зміні технологічного процесу або правил з охорони праці, заміні або модернізації виробничого обладнання, пристроїв та інструменту, зміну умов та організації праці, при порушеннях інструкцій з охорони праці, перервах у роботі більш ніж на 60 календарних днів (для робіт, до яких пред'являються підвищені вимоги безпеки - 30 календарних днів);
    диспансерний медичний огляд згідно з наказом № 90 від 03.14.96 р.

1.3. Водій автобуса зобов'язаний:

    дотримуватися правил внутрішнього трудового розпорядку, встановлені на підприємстві;
    дотримуватися вимог цієї інструкції, інструкції про заходи пожежної безпеки, інструкції з електробезпеки;
    дотримуватися вимог до експлуатації обладнання;
    використовувати за призначенням і дбайливо ставитися до виданих засобів індивідуального захисту.

1.4. Водій автобуса повинен:

    уміти надавати першу (долікарську) допомогу потерпілому при нещасному випадку;
    знати місце розташування засобів надання долікарської допомоги, первинних засобів пожежогасіння, головних і запасних виходів, шляхів евакуації у разі аварії або пожежі;
    виконувати правила дорожнього руху ПОТ РО-200-01;
    виконувати тільки доручену роботу і не передавати її іншим без дозволу майстра або начальника цеху;
    під час роботи бути уважним, не відволікатися і не відволікати інших, не допускати на робоче місце осіб, що не мають відношення до роботи;
    утримувати робоче місце в чистоті і порядку.

1.5. Водій автобуса повинен знати і дотримуватися правил особистої гігієни. Приймати їжу, палити, відпочивати тільки в спеціально відведених для цього приміщеннях і місцях. Пити воду тільки зі спеціально призначених для цього установок.
1.6. При виявленні несправностей устаткування, пристосувань, інструментів та інших недоліках або небезпеках на робочому місці негайно повідомити майстра або начальника цеху. Приступити до роботи можна тільки з їх дозволу після усунення всіх недоліків.
1.7. При виявленні займання або в разі пожежі:

    зупинити автобус і вивести на безпечну відстань пасажирів;
    повідомити в пожежну охорону й адміністрації;
    приступити до гасіння пожежі наявними в цеху первинними засобами пожежогасіння відповідно до інструкції з пожежної безпеки.

01.08. При нещасному випадку надати потерпілому першу (долікарську) допомогу, негайно повідомити про подію майстру або начальнику цеху, вжити заходів до збереження обстановки події (стан обладнання), якщо це не створює небезпеки для оточуючих.
1.9. За невиконання вимог безпеки, викладених у цій інструкції, робітник несе відповідальність згідно з чинним законодавством.
1.10. Основними небезпечними і шкідливими і виробничими чинниками за певних обставин можуть бути:

    рухомі і обертові деталі й вузли автобуса (мікроавтобуса);
    гарячі поверхні двигуна, системи охолодження, глушника і т.п.;
    відпрацьовані гази в результаті згоряння пально-мастильних матеріалів;
    зіткнення з іншим транспортним засобом або наїзд на людей;
    підвищений шум і вібрація в автобусі.

2 Вимоги охорони праці перед початком роботи

2.1. Переконатися в справності одягу, застебнувши його на всі гудзики, волосся забрати під головний убір. Перед початком роботи водій зобов'язаний пройти передрейсовий медичний огляд.
2.2. Зовнішнім оглядом переконатися у повній справності автобуса (мікроавтобуса) і перевірити:

    технічний стан автобуса, звертаючи особливу увагу на справність шин, гальмівної системи, рульового управління, зчіпних пристроїв, приладів освітлення і сигналізації, склоочисники, на правильну установку дзеркала заднього виду, чистоту і видимість номерних знаків і написів, а також відсутність підтікання палива, масла і води, а у газобалонних автобусів на герметичність газової апаратури і магістралей;
    тиск повітря в шинах відповідно до норм;
    наявність інструменту і пристосувань, а також вогнегасника, мед. аптечки, упорів під колеса, знаків аварійної зупинки;
    заправку автобуса (мікроавтобуса) паливом, маслом, водою, гальмівною рідиною і рівень електроліту в акумуляторної батареї.

2.3. Пуск двигуна проводити тільки при нейтральному положенні важеля коробки передач. При пуску двигуна за допомогою пускової рукоятки, брати її в обхват або застосовувати будь-які предмети, що діють на неї не допускається. Забороняється пуск двигуна буксируванням за допомогою інших транспортних засобів.
2.4. Після запуску і прогріву двигуна необхідно перевірити на ходу роботу рульового управління і гальм, роботу «СТОП» сигналу, поворотів, освітлення, а також звуковий сигнал.
2.5. У разі виявлення несправностей на лінію не виїжджати до повного їх усунення та повідомити про це адміністрації транспортного відділу.
2.6. Заправку автобуса (мікроавтобуса) паливом проводити після зупинки двигуна. Під час заправки машини паливом пасажирам перебувати в салоні автобуса (мікроавтобуса) забороняється. На території автозаправної станції не допускається: курити, проводити будь ремонтно-регулювальні роботи, заливати паливо в сторонні ємності, відкривати кришки бензобака металевими предметами.
2.7. При роботі автобуса на етильованому бензині дотримуватися таких правил:

    операції з приймання, заправці автобуса (мікроавтобуса) та перекачуванні етилованого бензину проводити механізованим способом, перебуваючи з навітряного боку автобуса (мікроавтобуса);
    продувку бензосістеми виробляти насосом;
    використовувати етилований бензин дозволяється тільки в якості палива;
    при попаданні етилованого бензин на шкіру негайно змити гасом, а потім теплою водою з милом;
    у разі попадання етилованого бензину в очі негайно звернутися за медичною допомогою;
    при заправці автобуса (мікроавтобуса) етилованим бензином необхідно користуватися прогумованими фартухами і гумовими рукавичками.

2.8. Відкривати кришку радіатора слід при охолодженому двигуні, оберігаючи руки і обличчя від опіків. Знімати і одягати шланг нормоподогрева, тільки при закритому вентилі нормоподогрева.
2.9. При обслуговуванні газобалонних автобусів водій зобов'язаний провести огляд машини з метою виявлення можливих витоків газу та несправність газової апаратури, запірної арматури, перевірити кріплення газових балонів.
2.10. Перед запуском двигуна після тривалої стоянки слід відкрити капот і протягом деякого часу тримати його відкритим, переконатися в герметичності газової апаратури, трубопроводів і їх з'єднань. Магістральний та витратний вентилі на балонах слід відкривати повільно щоб уникнути гідравлічних ударів.
2.11. Водій, який бере участь у технічному обслуговуванні та ремонті газобалонних автобусів і газової апаратури повинен пройти спеціальну підготовку, здати іспит кваліфікаційної комісії та отримати посвідчення встановленого зразка.

3 Вимоги охорони праці під час роботи

3.1. Перш ніж почати рух з місця зупинки (стоянки) або виїхати з гаража, переконатися, що це безпечно для робітників та інших сторонніх осіб та подати попереджувальний сигнал.
3.2. Бути уважним і обережним при русі з місця заднім ходом. При недостатній оглядовості або видимості слід скористатися допомогою іншої особи.
3.3. Швидкість руху вибирати з урахуванням дорожніх умов, видимості і оглядовості, інтенсивності і характеру руху транспортних засобів і пішоходів, особливостей і стану автобуса (мікроавтобуса).
3.4. При перевезенні дітей:

    повинен бути додатково обладнаний спереду і ззаду попереджуючому знаком «Діти», а також 2-ма вогнегасниками;
    дітей повинні супроводжувати двоє дорослих;
    під час руху забороняється стояти і ходити по салону;
    60 км на годину швидкість руху не вище.
    перевезення здійснювати тільки у світлий час доби.

3.5. Виконувати вимоги безпеки руху та вказівки регулювальників дорожнього руху згідно з Правилами дорожнього руху.
3.6. Залишати автобус дозволяється тільки після вжиття заходів, що виключають можливість його руху під час відсутності водія.
3.7. При ремонті автобуса (мікроавтобуса) на лінії дотримуватися запобіжних заходів: з'їхати на узбіччя дороги, включити задній світло при поганій видимості, зупинити автобус (мікроавтобус) за допомогою гальмівної системи, включити першу передачу, підкласти під колеса упори. При роботі на узбіччі під машиною перебувати з протилежного боку проїзної частини. Не допускати до ремонту автобуса (мікроавтобуса) осіб, які не мають на це право (супроводжуючих, пасажирів тощо).
3.8. Водієві автобуса не дозволяється:

    керувати автобусом у стані алкогольного сп'яніння або під впливом наркотичних засобів;
    виїжджати в рейс (на лінію) у хворобливому стані або при такому ступені втоми, яка може вплинути на безпеку руху;
    передавати управління автобусом іншим особам;
    виконувати буксирування автобуса з метою пуску двигуна, а також з пасажирами в салоні автобуса (мікроавтобуса);
    підігрівати двигун відкритим полум'ям при визначенні та усуненні несправностей механізмів;
    протирати двигун ганчіркою змоченою бензином і курити в безпосередній близькості від системи живлення двигуна і паливних баків.

3.9. При пересуванні та постановці автобуса на пост технічного обслуговування необхідно стежити за правильним положенням коліс відносно направляючих ребер оглядової канави, естакади. Встановлений на пост автобус надійно загальмувати стоянковим гальмом і поставити під колеса упори, а на автобусі з механічною коробкою передач, крім того, включити нижню передачу.
3.10. При роботі під автобусом вимкнути двигун і на рульове колесо вивісити табличку «Двигун не включати! Працюють люди! »При зміні ресор розвантажити їх шляхом підняття кузова підйомним механізмом з подальшою підставкою під кузов козелков. При виконанні робіт внизу автобуса поза оглядової канави, естакади застосовувати лежаки.
3.11. При ремонті автобуса утримувати робоче місце в чистоті і не захаращувати сторонніми предметами. Зливати масло і воду тільки в спеціальну тару.
3.12. Підйом автобуса домкратом виробляти без перекосу (домкрат має стояти вертикально, спиратися на грунт всією площиною підошви, головка домкрата повинна упиратися всією площиною у вісь або в спеціально фіксоване місце, при м'якому грунті під домкрат підкласти дошку); під інші колеса підкласти упори.
3.13. Для зняття та постановки важких вузлів і агрегатів користуватися підйомно-транспортними засобами, не перевищуючи їх максимальну вантажопідйомність.
3.14. На розбірно-складальних роботах застосовувати тільки справні пристосування і інструмент. Трудноотвертиваемие гайки змочити гасом, а потім відвернути ключем.
3.15. Перевіряти збіг отворів ушков ресори і сережки тільки за допомогою борідка.
3.16. Підтягувати ремінь вентилятора, перевіряти кріплення водяного насоса і підтягувати сальники тільки після повної зупинки двигуна.
3.17. Роботи, пов'язані із заміною і перестановкою шин, ресор, виконувати тільки після того, як автобус буде встановлений на козелки.
3.18. Демонтаж шини з диска колеса здійснювати за допомогою знімача, накачувати шини в запобіжному пристрої. При накачуванні шин на лінії колесо укладати замковим кільцем до землі.
3.19. Підкачка шин без демонтажу допускається, якщо тиск повітря в ній знизилося не іще, ніж на 40 відсотків від норми і за умови, що через зменшення тиску на не порушилася правильність монтажу шини.
3.20. При виконанні робіт з акумуляторними батареями потрібно дотримуватися таких заходів безпеки:

    при знятті, транспортуванні та обслуговуванні акумуляторних батарей слід остерігатися попадання електроліту на шкіру і одяг. Якщо це сталося, негайно обмити уражене місце содовим 10-процентним розчином або за відсутності його теплою водою, не можна обтирати сухою ганчіркою уражене місце;
    користуватися спеціальними візками з гніздами за розмірами батарей при їх транспортуванні;
    для визначення ступеня зарядки акумуляторних батарей користуватися вилкою навантаження.

4 Вимоги охорони праці в аварійних ситуаціях

4.1. При появі несправності в роботі двигуна, прийняти вправо, з'їхати на узбіччя дороги і зупинити автобус. Рух продовжити тільки після усунення виниклої несправності.
4.2. Водій причетний до дорожньо-транспортної пригоди, що викликав нещасний випадок (наїзд на людей або зіткнення з іншим транспортним засобом) повинен негайно повідомити в органи ГИБДД, начальнику транспортного відділу або диспетчеру, надати потерпілому першу (долікарську) допомогу, вжити заходів до збереження обстановки події ( аварії) до прибуття інспектора ДІБДР, якщо це не створює небезпеки для оточуючих.
4.3. Несправну машину брати на буксир за допомогою спеціальних пристосувань можна тільки після дозволу інспектора ДІБДР.

5 Вимоги охорони праці після закінчення роботи


5.1. Після повернення з лінії разом з механіком транспортного відділу перевірити автобус (мікроавтобус). У разі необхідності скласти заявку на поточний ремонт з переліком несправностей, що підлягають усуненню.
5.2. Автобус (мікроавтобус) очистити від бруду і пилу, поставити у встановлене місце, переконатися в тому, що немає можливості виникнення пожежі і затягнути важіль стоянкової гальмівної системи.
5.3. Здати дорожній (маршрутний) лист диспетчеру або відповідальній особі.
5.4. Після закінчення роботи руки і обличчя вимити теплою водою з милом, по можливості прийняти душ. Застосовувати для миття хімічні речовини забороняється.


Категорія: Мої статті | Додав: ohranatruda (11.05.2013)
Переглядів: 3986 | Теги: ВОДІЙ МІКРОАВТОБУСА, Водій, ВОДІЙ АВТОБУСА | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
 

До уваги користувачів! Вся інформація взята з відкритих джерел, призначена виключно для приватного використання, з метою самоосвіти користувачів ресурсу. Дана інформація не призначена для комерційного використання! Ні власник сайту, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші фізичні або юридичні особи не можуть нести ніякої відповідальності за будь-яке використання матеріалів даного сайту. Відвідуючи цей сайт користувач підтверджує свою повну згоду з усіма вище викладеними умовами використання інформації.
!

Реферати з ЦО, БЖД, охорони праці