Вітаю Вас Гість | RSS

Інструкції з охорони праці

Середа, 24.04.2024, 10:57
Головна » Статті » Мої статті

Типова інструкція з охорони праці для оператора по обміну пошти з використанням автомобільного транспорту

Нормативний документ про охорону праці

Державний комітет зв’язку України

 

Согласовано

УОПС "Укрпочта”

письмо от 16.09.97р.

исх. № 23-05-2553

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом Держкомітету зв'язку

України

від  04.11.97 N13

 

ВДОП 5.2.10-5.14 -97

 

Типова інструкція з охорони праці

для оператора по обміну пошти з використанням

автомобільного транспорту

 

Київ

 

1. Загальні положення

1.1. Типова інструкція по охороні праці для оператора по обміну пошти з використанням автомобільного транспорту (далі – оператор) встановлює вимоги безпеки, яких повинен додержуватися оператор на підприємствах поштового зв’язку.

1.2. Типова інструкція є обов’язковою для усіх підприємств поштового зв’язку незалежно від організаційно-правової структури, форми власності і видів діяльності. Типова інструкція впроваджується на підприємстві наказом власника (керівника) підприємства.

1.3. Залежно від умов підприємства на підставі типової інструкції підприємство може розроблювати відповідну інструкцію, якій надається чинності наказом власника підприємства. Інструкція повинна додатково містити вимоги безпеки, яких необхідно додержуватися оператору на цьому підприємстві.

Вимоги такої інструкції не можуть суперечити вимогам типової інструкції. Відповідальність за це несе власник підприємства.

1.4. Типова (або розроблена на підприємстві) інструкція видається усім операторам під розпис. Оператор повинен постійно мати інструкцію при собі або на робочому місці при виконанні робіт по обміну пошти з використанням автомобільного транспорту.

1.5. За порушення вимог типової (або розробленої на підприємстві) інструкції винні несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.

2. Обов’язкові вимоги до оператора

2.1. До роботи оператором допускаються особи не молодші 18 років, які пройшли навчання безпечним методам праці, перевірку знань з питань охорони праці з позитивним результатом, одержали відповідне посвідчення і мають практичні навики роботи.

2.2. Оператор повинен знати:

- типову (або розроблену на підприємстві) інструкцію по охороні праці для оператора по обміну пошти з використанням автомобільного транспорту;

- способи надання першої допомоги потерпілим.

3. Загальні вимоги

3.1. Для перевезення поштових відправлень і їх обміну з підприємствами поштового зв’язку повинні використовуватися автомобілі з кузовами-фургонами, спеціально призначені для цієї мети, або інші автомобілі, обладнані кузовом (відкритим або закритим) із заднім бортом, що може відкриватися.

3.2. Для обміну пошти з використанням автотранспорту на підприємствах поштового зв’язку необхідно обладнати люкові вікна згідно з технічною документацією на них.

Для забезпечення взаємодії між водієм та оператором по обміну пошти, який знаходиться у приміщенні підприємства, люкові вікна необхідно обладнати пристроєм сигналізації про прибуття автотранспорту та готовність його до обміну пошти.

3.3. Оператор при виконанні робіт повинен користуватися спецодягом: костюмом (халатом) бавовняним, рукавицями комбінованими, а в холодний період року - курткою на утепленій підкладці.

3.4. При виконанні трудових обов’язків оператор повинен додержуватися правил особистої гігієни:

- для пиття вживати кип’ячену воду;

- приймати їжу в спеціально обладнаних для цього приміщеннях, перед прийняттям їжі мити руки з застосуванням миючих засобів;

- в літній період користуватися душем і ванною для миття ніг.

4. Вимоги безпеки перед початком роботи

4.1. Одягнути і привести до порядку спецодяг.

4.2. Звільнити проходи навколо висувного транспортера на відстань не менше 0,8 м.

4.3. Зовнішнім оглядом перевірити:

- наявність і справність огороджень моторних груп транспортера;

- наявність заземлення і цілісність проводу заземлення;

- відсутність відкритих (оголених) струмопровідних частин обладнання;

- відсутність забороняючого плаката на пульті управління транспортером;

- відсутність на транспортері сторонніх речей і предметів.

4.4. Перевірити роботу транспортера на холостому ходу:

- натиснути і не відпускати кнопку «Висування»;

- при цьому спрацьовує передпускова звукова (світлова) сигналізація, що попереджує водія, який знаходиться у фургоні, про вихід висувної секції транспортера;

- через 3-5 с (передпускова витримка) транспортер повинен почати рух і відчинити створки люкового вікна назовні;

- для зупинки транспортера в потрібний момент відпустити кнопку «Висування»;

- продовжити висування висувної секції транспортера до спрацювання кінцевого вимикача;

- зібрати висувну секцію транспортера, для чого натиснути кнопку «Збирання» і не відпускати до повного зібрання секції;

- відпустити кнопку «Збирання» і натиснути кнопку «Стоп» (червону).

4.5. Перевірити оглядом компоновку приймального столика і транспортера: повинна виключатися можливість попадання пальців оператора між задньою площиною приймального столика і твірною кінцевого барабана.

4.6. В холодну пору року перевірити роботу повітряної завіси, натиснувши на пульті кнопку «Пуск» (чорна), а потім - кнопку «Стоп».

4.7. Усі виявлені недоліки повинні бути усунені до початку роботи.

5. Вимоги безпеки під час роботи

5.1. Висувну секцію транспортера висувати тільки після одержання сигналу (звукового або світлового) від водія про прибуття автотранспорту і готовність його до обміну пошти.

5.2. Завантажувати стрічку транспортера поштовими відправленнями так, щоб не створювати заторів у кузові автотранспорту.

Якщо затору не вдалося уникнути, ліквідувати його при вимкненому приводі транспортера (для чого натиснути кнопку «Стоп»).

5.3. Для запобігання травмуванню рук під час роботи з посилками користуватися рукавицями.

5.4. Поштові відправлення знімати з приймального столика, а не зі стрічки транспортера.

5.5. У випадку непередбаченої зупинки транспортера:

- вимкнути привод транспортера натискуванням кнопки «Стоп»;

- провести повторне вмикання приводу транспортера;

- коли привод транспортера не вмикається, знов натиснути кнопку "Стоп" і викликати спеціаліста.

6. Вимоги безпеки по закінченні роботи

6.1. Зібрати транспортер (при цьому закриється люкове вікно) і знеживити його, натиснувши кнопку «Стоп».

6.2. Повідомити начальнику зміни (бригадиру) про недоліки, що мали місце під час роботи.

7. Оператору ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

- стояти, проходити між автотранспортом і люковим вікном під час руху автотранспорту до люкового вікна;

- до повної зупинки автотранспорту залазити у кузов або вискакувати з нього, відкривати (поправляти) двері кузова, борта і т.ін.;

- висувати висувну секцію транспортера до отримання від водія сигналу про готовність до обміну пошти;

- вмикати транспортер, завантажений поштовими відправленнями;

- залишати ввімкнений транспортер без нагляду;

- допускати до роботи на транспортері сторонніх осіб;

- лежати (сидіти) на транспортерній стрічці або ходити по ній;

- пролазити через люкове вікно;

- працювати на несправному транспортері, при відсутності передпускової сигналізації і передпускової витримки;

- самостійно усувати будь-які несправності у мережі електроживлення обладнання.

8. Дії в аварійних ситуаціях та при нещасних випадках

8.1. Кожний працівник, що першим виявив загрозу виникнення аварійної ситуації, повинен негайно припинити роботу та подати команду «СТОП».

8.2. Команду «СТОП», подану будь-яким працівником, повинні негайно виконати усі працівники, що її почули.

8.3. Про загрозу виникнення або про виникнення аварійної ситуації (нещасного випадку) працівник повинен негайно повідомити безпосереднього керівника (начальника зміни, бригадира).

8.4. При обміні пошти з використанням автотранспорту є можливими такі аварійні ситуації:

- коротке замикання у мережі електроживлення з можливим загоранням;

- інші аварійні ситуації, не пов’язані безпосередньо з процесом обміну пошти з використанням автотранспорту.

Можуть мати місце такі  нещасні випадки:

- ураження працівника електричним струмом;

- поранення працівника у випадку наїзду автотранспорту, падіння поштових відправлень, а також частинами обладнання, що рухаються.

8.5. При короткому замиканні у мережі електроживлення знеживити обладнання, натиснувши на пульті управління транспортером кнопку «Стоп», і викликати спеціаліста.

При загоранні у мережі електроживлення знеживити обладнання і приступити до гасіння пожежі, використовуючи вуглекислотні або порошкові вогнегасники.

8.6. При ураженні працівника електричним струмом звільнити потерпілого від дії електричного струму - відключити електромережу; відділити потерпілого від струмопровідних частин із застосуванням діелектричних захисних засобів або інших ізолюючих речей і предметів (сухого одягу, сухої жердини, прогумованого матеріалу тощо); перерізати або перерубати провід будь-яким інструментом з ізолюючою рукояткою і надати потерпілому першу допомогу.

8.7. При пораненні працівника надати першу допомогу - накласти стерильний перев’язочний матеріал на рану, перев’язати її бинтом.

8.8. У всіх випадках до потерпілого викликати лікаря або направити потерпілого до медичного закладу.

8.9. В інших аварійних ситуаціях, не пов’язаних безпосередньо з процесом обміну пошти з використанням автотранспорту, діяти відповідно до своїх обов’язків згідно з Планом ліквідації аварій.

 


Категорія: Мої статті | Додав: ohranatruda (23.01.2010)
Переглядів: 2928 | Коментарі: 1 | Теги: оператора по обміну пошти з викорис | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

До уваги користувачів! Вся інформація взята з відкритих джерел, призначена виключно для приватного використання, з метою самоосвіти користувачів ресурсу. Дана інформація не призначена для комерційного використання! Ні власник сайту, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші фізичні або юридичні особи не можуть нести ніякої відповідальності за будь-яке використання матеріалів даного сайту. Відвідуючи цей сайт користувач підтверджує свою повну згоду з усіма вище викладеними умовами використання інформації.
!

Реферати з ЦО, БЖД, охорони праці