Вітаю Вас Гість | RSS

Інструкції з охорони праці

Понеділок, 23.12.2024, 09:34
Головна » Статті » Мої статті

Інструкція з охорони праці для матроса і боцмана

1. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ

1.1. До роботи в якості боцмана, матроса допускаються особи старше 18 років, які пройшли медичне обстеження і не мають протипоказань за станом здоров'я, отримали вступний і первинний на робочому місці інструктажі з охорони праці та пройшли перевірку знань.
1.2. Повторний інструктаж боцман, матрос проходить не рідше 1 разу на півріччя, чергову перевірку знань вимог охорони праці - не рідше 1 разу на рік, періодичний медогляд - не рідше 1 разу на рік.
1.3. Боцман, матрос зобов'язаний пам'ятати, що внаслідок невиконання вимог, викладених у цій інструкції, Правил суднового розпорядку, Статуту служби на суднах забезпечення і при неправильному виконанні робіт можуть виникнути небезпеки:
- Поразки електрострумом;
- Отримання опіків;
- Отруєння лакофарбовими матеріалами та іншими отруйними технічними рідинами;
- Механічних травм при роботі несправним інструментом.
1.4. Боцман, матрос зобов'язаний працювати в спецодязі і спецвзутті, користуватися захисними засобами, пристосуваннями
- Костюм бавовняний, 1 комплект на рік;
- Черевики шкіряні, 1 пара на рік;
- Рукавиці брезентові, 6 пар на рік.
1,5. На нафтоналивних судах черевики шкіряні на латунних цвяхах, термін носіння 1 рік. При виконанні робіт з очищення корпусу, забарвленням, рубці троса застосовувати захисні пристосування: респіратори, захисні окуляри. При швартових, буксирних і вантажних операціях застосовувати захисну каску.
1.6. Боцман, матрос повинен:
- Добре знати і точно виконувати правила охорони праці при виконанні палубних, швартовних, фарбувальних та інших робіт;
- Особливу увагу звернути на організацію запобіжних заходів при виконанні палубних робіт в штормових та осінньо-зимових умовах;
- Всі роботи проводити тільки з відома або за наказом керівника робіт;
- Негайно повідомляти вахтовому штурману про всі помічені несправності, які становлять небезпеку для судна і людей, вживати всіх заходів але усуненню несправностей;
- Вивчити правила надання першої допомоги при нещасних випадках, вживати заходів з надання допомоги потерпілому.
1.7. Боцман, матрос зобов'язаний:
- Дотримуватися норм, правил і інструкції з охорони праці;
- Правильно застосовувати колективні і індивідуальні засоби захисту;
- Негайно повідомити своєму безпосередньому керівнику про будь-який нещасний випадок, що трапився на виробництві, про ознаки професійних захворювань, а також про ситуацію, яка створює загрозу життю і здоров'ю людей.
1,8. За порушення вимог інструкцій та інших нормативних актів з охорони праці працівники притягаються до дисциплінарної, а у відповідних випадках - до матеріальної та кримінальної відповідальності в порядку, встановленому законодавством РФ.
2. ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ перед початком роботи

2.1. Перед початком швартовних операцій необхідно переконатися, що швартовні пристрій знаходиться в справному стані, а саме:
- Перевірити швартовні лебідки, в'юшки шляхом їх провертання на холостому ходу і переконатися у відсутності заїдання і їх нормальній роботі;
- Перевірити клюзи, кіпові планки, кнехти, необхідні для швартування, переконатися, що вони не зайняті і знаходяться в справному стані;
- Заздалегідь рознести необхідну кількість тросів по палубі, переконатися в їх справності, витравлювання тросів з бухт і в'юшок безпосередньо на берег не дозволяється.
2.2. Перед початком роботи з якірним пристроєм необхідно перевірити брашпиль і шпиль шляхом їх провертання на холостому ходу, переконатися у відсутності заїдання і їх нормальній роботі.
2.3. Перед спуском шлюпки слід перевірити:
- Шлюпталі справні і не перевантажені, а також не переплутані;
- Пробки в днище шлюпки закриті;
- Лебідка і гальмівні пристрої справні.
2.4. Перед виконанням робіт на висоті:
- Отримати письмовий допуск, у якому повинні бути вказані всі заходи безпеки і запобіжні засоби;
- Оглянути підвіску, страхувальний кінець, запобіжний пояс, перевірити їх стан, перевірити дату випробування (не рідше 1 разу на рік).
3. ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС РОБОТИ

3.1. Всі якірно-швартовні і буксирні роботи проводяться під керівництвом помічника капітана, призначеного капітаном. Всі дії, пов'язані з подачею, віддачею, кріпленням, потравліваніем і вибиранням швартовних кінців, пуск якірних і швартовних механізмів повинні виконуватися тільки по його команді. До управління якірно-швартовних і буксирних механізмів допускаються тільки навчені члени екіпажу.
3.2. Забороняється працювати сталевими тросами без рукавиць (рукавиці повинні мати наладошнікі з міцного матеріалу). При роботі в рукавицях слід вживати заходів обережності, що виключають можливість затягування рукавиці в рухомі частини механізмів. Особливу обережність слід проявляти при роботі у вологих рукавицях. Працювати в замаслених рукавицях ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ, їх слід замінити.
3.3. При роботі зі сталевими і рослинними тросами забороняється перебувати і тримати руки ближче 1 м від барабанів, кнехтів, блоків та інших пристроїв, з яких вибирається ходовий кінець троса. При роботі з тросами з синтетичних матеріалів ця відстань повинна бути не менше 2 м. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ знаходитися поблизу сильно натягнутих тросів, а також на лінії напрямки натягу як попереду, так і позаду місця зіткнення троса з механізмами для його вибірки або пристроєм для закріплення або зміни напрямку тяги троса. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ставити ноги в петлі тросів.
3.4. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ виробляти швартування судна без наказу капітана. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ стрибати на стінку причалу з судна до установки трапа.
3.5. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ підбирати або закріплювати швартові трос до підтвердження з берега або судна про його закріплення і чистоті, починати роботи без попередження осіб, які взяли швартовий кінець.
3.6. Під час подачі швартових тросів на берег або на судно не можна перебувати всередині бухт шлагов разнесенного троса. Утворилися калишкі потрібно розігнати до подачі швартова.
3.7. При накладанні швартовного троса ні кнехти або бітенге руки слід тримати із зовнішнього боку вогонь.
3.8. При заведенні швартовного троса для закріплення його на бочці або причалі шлюпкою або катером на палубі повинно бути набрано та очищено достатню кількість троса для потравліванія.
3.9. Ходовий кінець швартовного троса закріплюється в шлюпці рослинним тросом так, щоб його можна було легко віддати.
3.10. При витравлення троса на шлюпки працюючим не можна перебувати в кормовій її частини.
3.11. Якщо на швартовій бочці знаходиться людина, стравлювати або підбирати Швартовний трос забороняється.
3.12. Подача швартовних тросів на берег або інші судна повинна проводитися за допомогою кидальний кінця або лінемета. Подавати кидальний кінець або лин слід тільки після попереджувального окрику «Берег». Для подачі попереджувального окрику при використанні лінемета повинні застосовуватися електромегафони, суднова трансляція.
3.13. Важкі троси, обрані за допомогою механізмів, повинні потравливают через кнехт. При подачі важких тросів на значні відстані повинні застосовуватися провідники.
3.14. При швартовочних роботах ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
- Бути присутнім стороннім особам в місцях виробництва швартовочних робіт, а також членам екіпажу, не бере участі у швартовочних операціях;
- Управляти швартовних механізмами особам, які не призначеним для цієї роботи;
- Застосовувати для швартовних робіт жорсткі сталеві троси;
- Подавати, вибирати, витравляти, закріплювати і віддавати Швартовний трос, а також пускати в дію Швартовний механізм без команди особи, яка керує швартовних операцій;
- Працювати всередині шлагов троса, разнесенного по палубі;
- Гасити інерцію судна натягом швартових тросів, а також віддавати і кріпити троси при наявності непогашеної інерції судна;
- Подавати швартовні троси, що мають кілочки і не оброблення кінці обірваних дротів;
- Зміцнювати троси на швартовних барабанах навіть на нетривалий час;
- Перетравлюють або вибирати троси під час роботи людей у ​​кіпів і роульсов;
- Витравлюють троси з бухт;
- Накладати, знімати чи перетравлюють шлаги троса на обертових швартовних барабанах;
- Вибирати троси, пробуксовує на швартовних барабанах;
- Віддавати стопор з троса, що не закріпленого на кнехтах;
- Вибирати або стравлювати троси під час роботи з ними у кіпів і роульсов, а також притискати їх до палубі або швартовні пристрої ногою або рукою;
- Перебувати всередині кута, утвореного швартових, поданим через кип або відвідної роульс, і напрямом тяги;
- Подавати кормові швартови при роботі машини;
- Застосовувати ланцюгові стопори для стопоріння рослинних і синтетичних тросів;
- Перебувати на лінії натягу стопора особі, яка працює з ним;
- Вибирати на судні трос до тих пір, поки зі шлюпки НЕ будуть скинуті залишилися шлаги, і вона не відійде в сторону від скинутого троса;
- Застосовувати кранці з коротким кінцем, що вимагає витягування рук за борт;
- Вибирати заведений на швартовочних бочку трос в той час, коли на бочці знаходиться хтось із людей.
3.15. Після закінчення швартовних операцій усі зайві троси повинні бути прибрані, а швартовні механізми вимкнені.
3,16. Перед початком роботи по віддачі якорів, втягуванню їх у клюз і підриву допомогою ходу судна необхідно:
- Переконатися у відсутності людей на ланцюговому ящику;
- Перевірити справність якірного пристрою;
- Перед віддачею гвинтових і ланцюгових стопорів, а також роз'єднанням зірочки якірного механізму перевірити кріплення стрічкового стопора;
- Переконатися у відсутності під носовою подзоров судна шлюпок, катерів, та інших плавзасобів.
3.17. Віддача якорів, зняття і накладення стопорів на якір-ланцюг, її витравлювання і вибірка повинні проводитися тільки по команді з містка.
3.18. Забороняється перебувати поблизу і на лінії руху якір-ланцюга під час віддачі і підйому якорів.
3.19. При віддачі якорів у випадках відсутності прозорого захисного екрана необхідно працювати в захисних окулярах для оберігання очей від попадання бруду і частинок іржі при витравлення ланцюга.
3.20. Забороняється проводити будь-які роботи з якірним пристроєм при стоянці судна в доці без узгодження з адміністрацією дока. Перед початком роботи з якірним пристроєм необхідно переконатися у відсутності людей в доці під якорем.
3.21. Забороняється віддавати стопори якір-ланцюга, а також роз'єднувати зірочки брашпилів, не перевіривши кріплення стрічкового гальма.
3.22. При перевірці якірного механізму на холостому ходу забороняється пускати його в дію, попередньо не переконавшись в роз'єднанні ланцюгового барабана.
3.23. При стоянці біля причалів або на рейді забороняється залишати якоря в клюзах закріпленими тільки на стрічкових стопорах, якір-ланцюга потрібно закріпити додатковим стопорним пристроєм.
3.24. Працювати з якір-ланцюгом як у ланцюговому ящику, так і на палубі можна тільки за допомогою гаків, попередньо переконавшись, що якір-ланцюг взята на гвинтовий стопор.
3.25. При роботі в ланцюговому ящику для освітлення повинні використовуватися світильники вибухобезпечної конструкції.
3.26. Роботи з очищення якоря і якір-ланцюга повинні проводитися під керівництвом старшого помічника капітана. При очищенні якоря і якір-ланцюга повинні дотримуватися заходів безпеки при роботах за бортом. Спостерігає за становищем якоря і якір-ланцюга повинен знаходитися в безпечному місці. Всі роботи треба вести з альтанки, ставати на якір забороняється, при цьому якір повинен бути закріплений додатковим сталевим тросом.
3.27. Забороняється працювати якірним механізмом під час забортних робіт з очищення якоря. Якірний механізм дозволяється пускати в хід тільки після виходу на палубу людей, що працюють за бортом.
3.28. При буксируванні закладка буксирного троса на гак повинна проводитися таким чином, щоб при будь-якому натягу буксирного троса була забезпечена його швидка і безпечна віддача.
3.29. Віддавати буксирний трос з гака або Кнехтів на буксирує і буксируемом судах дозволяється тільки за командою особи, яка керує буксируванням.
3.30. При віддачі троса з гака буксируючого судна або Кнехтів буксирі не вирішується стояти поблизу і попереду них.
3.31. Віддавати буксирний трос з гака потрібно позаду точки кріплення гака з відстані не менше 1,5 м.
3.32. Під час буксирування забороняється перебувати поблизу буксирного троса і гака, в районі дії бурундуків, між буксирними арками і попереду буксирної лебідки.
3.33. У разі вживання не відкидних гаків віддача буксирного троса однією людиною не допускається. При цьому братися за огон слід тільки з бічної частини петлі. Після зняття з гака буксирний трос віддається повільно.
4. ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ПРИ РОБОТІ З катери і шлюпки

4.1. Спуск і підйом катерів і шлюпок допускається з дозволу капітана або особи, яка його заміщає, під безпосереднім керівництвом вахтового помічника капітана.
4.2. Перед спуском шлюпки закрити зливні отвори у днищі шлюпки, встановити кермо і перевірити його.
4.3. Віддача грунтових і кильблоків дозволяється тільки за командою командира шлюпки після того, як він переконається, що стопора барабанів шлюпочного механізму надійно затиснуті або кінець лопарей шлюп-талей надійно закріплений.
4.4. При викладанні і закладанні шлюп-талей слід стояти з боку мидель-шпангоута шлюпки, брати блоки двома руками тільки за щоки.
4.5. Викладені нижні блоки шлюп-талей слід негайно прибрати з шлюпки і підняти відтягненнями до борту судна.
4.6. При спуску або підйомі шлюпки на ходу судна, на протязі або в холодну погоду повинні дотримуватися такі запобіжні заходи:
- Фалін повинен бути досить порознесений і надійно закріплений;
- При спуску шлюпки на передньому ходу судна спочатку повинні бути викладені кормові, а потім носові шлюп-талі. При підйомі на передньому ходу шлюп-талі закладаються в об-ратному порядку;
- При спуску шлюпки на задньому ходу судна спочатку повинні бути викладені носові, а потім кормові шлюп-талі. При підйомі на задньому ходу шлюп-талі закладаються в зворотному порядку.
4.7. Всі особи, що знаходяться в рятувальній шлюпці, робочої шлюпці або на плоті, повинні мати при собі рятувальні жилети або нагрудники та одяг, що відповідає метеоумови. Посадка в шлюпки дозволяється тільки при наявності одягнутих рятувальних жилетів або нагрудників. Рятувальні жилети і нагрудники дозволяється знімати тільки після виходу з шлюпки па палубу судна або на причал.
4.8. Посадка в шлюпку дозволяється тільки за командою командира і вказаним ним способом (з палуби, по шкентеля з мусингами, по штормтрапу). Вихід з шлюпки дозволяється тільки по трапу або штормтрапу.
4.9. При роботі зі шлюпочним пристроєм ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
- Знімати леєрне огородження борту на шлюпкової палубі до повного закінчення підготовки шлюпки до спуску;
- Спускати шлюпку при заплутаних лопаріт талів;
- Спускатися в шлюпку по лопарей шлюп-талей і по інших тросах;
- Перебувати між штевнями і шлюп-талями при підйомі або спуску шлюпки;
- Перебувати в шлюпці при спуску (підйомі) її стрілою або краном;
- Влізати в зачохлення шлюпку;
- Зачохлення шлюпок без попереднього закріплення всіх стопорних пристроїв;
- Піднімати і спускати катер або шлюпку, якщо в підйомно-спусковому пристрої виявлені дефекти чи несправності, а також при заплутаних, перекручених шлюп-талях;
- Включати ел. двигун шлюпковій лебідки, попередньо не переконавшись в тому, що рукоятка ручного приводу знята;
- Відключати блокуючий пристрій, який виключає роботу ел. двигуна шлюпковій лебідки при сообщенном ручному приводі;
- Торкатися обертових деталей шлюпочного пристрої і направляти руками рухомі троси та шківи блоків.
4.10. У шлюпці ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ стояти на бортах і транцевой дошці, ходити по банках, тримати руки на планширі при підході або відправленні шлюпки від борту судна або причалу, переміщатися без дозволу командира шлюпки.
4.11. Запускати і керувати шлюпкову моторами можуть тільки мотористи або механіки, що мають допуск до керування.
4.12. Забороняється підйом шлюпки з вантажем або пасажирами. При підйомі шлюпки в ній повинно бути залишено не більше двох осіб, якщо обставини підйому не вимагають для цього більшого числа.
4.13. При використанні забортних трапів для посадки (висадки) людей при хвилюванні трапи повинні бути підняті настільки, щоб виключити можливість перекидання шлюпок, а також можливість ударів по трапу і травматизму людей, що знаходяться на плавзасобах і на трапі.
5. ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ПРИ РОБОТАХ за борт і НА ВИСОТІ

5.1. Виробництво всіх видів робіт за бортом і на висоті більше 3 м над рівнем палуби без дозволу старшого помічника капітана або старшого механіка та оформлення письмового наряду-допуску, як на роботи з підвищеною небезпекою ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.
5.2. Під час ходу судна працювати на висоті і за бортом забороняється за винятком аварійних випадків, при яких повинні бути вжиті відповідні заходи; обережності, залежно від конкретних УМОВ. При цьому людина повинна бути надійно застропований брастропом.
5.3. Роботи за бортом і на висоті повинні проводитися з обов'язковою присутністю керівника робіт. При цьому для спостереження за працюючими на кожну альтанку повинен призначатися спостерігає. Спостерігач зобов'язаний вести постійне спостереження за працюючими за бортом і на висоті, за надійним, правильним кріпленням і відсутністю дефектів в підвісках, альтанках і на оснащенні і не повинен відволікатися ні на які інші роботи.
5.4. Спускатися за борт або підніматися на висоту понад 3 м одній людині без допомоги спостерігає ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.

5.5. Роботи за бортом дозволяється виконувати тільки на альтанці або в колисці. При виконанні робіт за бортом на працюючому повинен бути надітий рятувальний нагрудник або рятувальний жилет, і він повинен бути обв'язаний страхувальним кінцем, другий кінець якого закріплюється за міцні суднові конструкції.
5.6. У місця, виконання робіт за бортом повинен бути рятувальний круг з кидальний кінцем довжиною не менше 27,5 м.
5.7. Забороняється виробництво забортних робіт між бортами двох що стоять лагом суден або між бортом і причалом, а також при стоянці судна в доці. Забороняється спускати, піднімати або переносити забортну підвіску, якщо на ній знаходиться людина.
5.8. Працюючи на висоті, за бортом необхідно надягати запобіжний пояс. Періодичність випробування пояса один раз на 6 місяців випробувальної навантаженням - 400 кг і огляд його перед роботою. До початку роботи працюючий повинен закріпитися страхувальним кінцем запобіжного пояса або карабіном до міцним судновим конструкціям. Страхувальний кінець випробовується 1 раз в 3 місяці навантаженням - 400 кг.
5.9. Всі інструменти слід кріпити штерт до пояса або альтанці. Прохід під місцем виконання робіт повинен бути закритий або огороджений.
6. ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ПРИ ВАНТАЖНИХ РОБОТАХ

6.1. До вантажно-розвантажувальних робіт допускаються особи, які пройшли навчання безпечним методам виконання робіт, які мають посвідчення на право обслуговування вантажопідйомних пристроїв.
6.2. Працювати з вантажним пристроєм можна лише тоді, коли вантажні лебідки (або кран), її гальмівний пристрій, вантажозахватні пристрої і такелаж перевірені і виправлені.
6.3. При роботі зі стрілами необхідно:
- Відтягнення стріли труїти або вибирати поступово і своєчасно, щоб стріла НЕ налилася в сторони;
- При підйомі або спуску стріли топенантом стежити, щоб ходовий кінець топенанта був міцно закріплений на барабані лебідки;
- При кріпленні або віддачі вантажного стопора стежити, щоб не травився топенант.
6.4. При відкритті і закритті вантажних люків необхідно:
- Люкові брезенти акуратно складати в стороні від люка, щоб вони не заважали вантажних операцій;
- Знімати і укладати Лючіни необхідно вдвох, починаючи з середини люка, поступово з усіх рядів і укладати їх в стійкі штабелі до фальшборту, Лючіни повинні бути промарковані;
- При укладанні необхідно стежити, щоб Лючіни щільно підходили до свого місця, але номерами, вказаними на них;
- Після відкриття люка негайно встановити огорожу висотою не менше 1 м, якщо висота комінгсів менше 0,75 м;
- Дотримуватися обережності при підйомі і опусканні кришок металевих люкових закриттів за допомогою домкратів і важелів;
- Кришки у відкритому стані повинні бути обов'язково взяті на стопора;
- Знаходження осіб між комінгсами сусідніх люків у момент відкриття, закриття кришок ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.
6.5. Під час виробництва вантажних операцій ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
- Стояти під вантажною стрілою або стрілою крана;
- Стояти на палубі або на лінії руху вантажу;
- Перебувати в трюмі на просвіті люка, спускатися в Трюм або підніматися з нього при підйомі або спуску вантажу;
- Спускатися в трюм або підніматися з нього на вантажному шкентеле;
- Направляти шкентель руками під час роботи лебідки.
6.6. Підйом вантажу і спуск його в трюм повинні супроводжуватися окриком «Берег».
6.7. Забороняється користуватися стропами, що не мають бирки, кільця або клейма із зазначенням допустимого навантаження, вантажопідйомності, а також сильно коррозіровать, деформованими стропами, з перебитими пасмами, що мають більше 10% обірваних дротиків і зрощеними стропами.
6.8. Знімні бімси потрібно укладати до фальшборту, не захаращуючи проходу. Знімати їх тільки спеціальними стропами. При розкантовки бімсів користуватися відтягненнями. Забороняється братися за торці бімсів при заведенні їх в гнізда.
6.9. Робити навантаження або вивантаження вантажу при частково знятих і незакріплених Бімс ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ. Механічні люкові закриття повинні бути закріплені у відкритому положенні спеціальними пристроями.
6,10. Спускатися в трюм і підніматися з нього можна тільки по одному, тримаючись за поручні обома руками.
6.11. Спускати вантаж у трюм і піднімати його з трюму дозволяється тільки за сигналом, поданим сигнальником або керівником вантажних робіт.
6.12. Стропувати вантаж слід тільки знаючи його вагу. Стропи потрібно накладати без вузлів і перекруток. На гострі кути вантажів необхідно підкладати дерев'яні прокладки або мати. Стропи повинні мати таку довжину, щоб кут між ними не перевищував 90. Кільця і ​​петлі строї повинні вільно вдягатися на гак.
6.13. Піднімати вантажі з трюму і подавати їх і нього дозволяється тільки при вертикальному положенні тросів. Відтягувати і розгойдувати вантаж для подачі під твіндек і витягати його з-під комінгсів люка шкентеля без каніфас-блоку ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ. Не можна перебувати всередині кута, утвореного шкентеля, що проходять через каніфас-блок. При закладці каніфас-блоку потрібно переконатися, чи надійно він закріплений і чи добре закрита відкидна частина щоки.
6.14. При ручній перекатке бочок слід йти тільки позаду, не беручись за них з боку торців. Вибирати і укладати бочки дозволяється тільки пошарово. У штабель бочки можна укладати на торець або бічну поверхню з прокладками. Бочки з рідиною потрібно встановлювати пробками вгору, обов'язково подклінівая при укладанні лежачи крайні бочки кожного ряду.
6.15. Вантажити і вивантажувати важковаговики і довгоміри можна тільки під керівництвом старшого помічника капітана. Остропку їх потрібно виробляти подвійним охопленням із застосуванням прокладок, що попереджають вискакуванню вантажу.
6.16. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ допускати осіб з поганим слухом до вантажних робіт.
6.17. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ допуск сторонніх осіб до люків. На суднах, призначених для перевезення пасажирів, місця виробництва вантажних робіт повинні бути огороджені леерами, на яких вивішується напис «ПРОХІД ЗАБОРОНЕНО».
6.18. Місця виробництва вантажних робіт - палуби, люки, лебідки, трюмовие приміщення, трапи повинні мати освітленість не менше 15 лк, якщо умови роботи не вимагають більшого освітлення.
6.19. Під час роботи лебідки або крана ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
- Виробляти змащення механізмів і тросів;
- Поправляти шкентель, знімати руку з важеля пускового пристрою.
6.20. Після закінчення вантажних робіт приводи вантажних лебідок та кранів повинні бути закриті кожухами.
7. ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ При проведенні фарбувальних і зачисні РОБІТ

7.1. При проведенні підготовчих робіт перед фарбуванням (приготування фарб, додавання розчинників, очищення від іржі, старої фарби, в тому числі і травлення їдкими лугами) необхідно надіти запобіжні окуляри, рукавички.
7.2. При користуванні електричними машинками (напругою не більше 24В) необхідно одягнути діелектричні рукавички, звернувши увагу на їх стан і дату перевірки.
7.3. Пневмоінструментом можна користуватися особам, які знають безпечні прийоми роботи з ним і за наявності огороджуючого кожуха.
7.4. Забарвлення з лісів можна виконувати при наявності огороджень на лісах, дотримуючи всі запобіжні заходи.
7.5. При фарбуванні бортів корпусу з плотика необхідно надіти рятувальний жилет.
7.6. Чи не дозволяється залишатися тривалий час у щойно пофарбованому приміщенні.
7.7. Користуватися для фарбувальних робіт фарборозпилювачами можна тільки знаючи їх будову та правила експлуатації. До початку робіт з фарбопультом потрібно отримати інструктаж від керівника робіт і встановити, чи виконано випробування апарату. Апарати випробовуються на гідравлічний тиск, в 1,5 перевищує робочий. Користування респіраторами обов'язково. Якщо фарба містить їдкі речовини, свинець, необхідно працювати в протигазі ПШ-1 або ПШ-2, а також при працюючій вентиляції.
7.8. У закритих приміщеннях проводити забарвлення етиленовими і свинцевими фарбами можна тільки кистями. Фарбувати цими фарбами житлові та санітарно-побутові приміщення ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ. Повинна бути забезпечена хороша вентиляція, а якщо вона недостатня, необхідно працювати в протигазі ПШ-2.
7.9. Зачистку цистерн від залишків рідкого палива і масел можна робити тільки після спеціальної промивки, пропарювання і провітрювання, а в приміщеннях подвійного дна, баластних і водяних танках після ретельного провітрювання і отримання письмового допуску, як на роботи з підвищеною небезпекою. Входити в цистерни і танки можна тільки з дозволу виконавця робіт в спецодязі та шланговому протигазі. Працювати без протигаза можна тільки в тих приміщеннях, де відсутні шкідливі пари і гази, і є достатня кількість кисню. У горловин і лазів повинен невідлучно перебувати черговий, який тримає зв'язок з працюючими. Зв'язок здійснюється через страхує кінець, яким повинен обв'язатися працює усередині танка.
8. ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ПРИ АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

8.1. При порушенні встановленого режиму роботи лебідки негайно зупинити лебідку, опустивши при цьому вантаж, доповісти керівнику робіт.
8.2. У разі виникнення пожежі на судні доповісти по переговорної мережі про те, що трапилося і негайно приступити до гасіння всіма наявними під руками засобами.
8.3. При порушенні ізоляції електропроводу, їх іскрінні, а також при легкому відчутті струму негайно повідомити вахтовому помічнику капітана.
8.4. При травмуванні, отруєнні і раптовому захворюванні потерпілому повинна бути негайно надана перша медична допомога, комплекс заходів, спрямованих па відновлення або збереження життя і здоров'я потерпілого і здійснюється не медичними працівниками (взаємодопомога) або самим потерпілим (самодопомога).
8.5. При ураженні електричним струмом слід, перш за все, звільнити потерпілого від дії струму. Якщо потерпілий у свідомості, але до цього був у непритомності, йому необхідно забезпечити повний спокій до прибуття лікаря. При відсутності ознак життя необхідно робити штучне дихання і зовнішній масаж серця до прибуття лікаря.
8.6. При пораненнях необхідно, насамперед, зупинити кровотечу, оберігаючи рану від забруднення. При цьому слід, не торкаючись рани, змастити настойкою йоду всі краї, а потім накласти суху стерильну пов'язку.
8.7. При переломах, вивихах, ударах і розтягуванні зв'язок головним є іммобілізація (створення спокою) пошкодженої кінцівки за допомогою готових шин, палиць, дощок, шматків фанери і т.п. До місця травми необхідно прикладати «холод» (гумовий пузир з льодом, снігом, холодною водою і т.зв.).
8.8. При отруєннях (потерпілий відчуває слабкість, головний біль, запаморочення, посилене серцебиття, нудоту, блювоту) потерпілого слід негайно вивести з отруєної зони, розстебнути стискує подих одяг, укласти, підняти ноги, вкрити потепліше, давати нюхати нашатирний спирт.
9. ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

9.1. Після закінчення швартовних операцій усі зайві троси повинні бути прибрані, а швартовні механізми вимкнені.
9.2. При стоянці біля причалу або на рейді якір-ланцюга закріпити додатковим стопорним пристроєм.
9.3. Після закінчення вантажних робіт приводи вантажних лебідок та кранів повинні бути закриті кожухами.


Категорія: Мої статті | Додав: ohranatruda (27.09.2013)
Переглядів: 3346 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

До уваги користувачів! Вся інформація взята з відкритих джерел, призначена виключно для приватного використання, з метою самоосвіти користувачів ресурсу. Дана інформація не призначена для комерційного використання! Ні власник сайту, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші фізичні або юридичні особи не можуть нести ніякої відповідальності за будь-яке використання матеріалів даного сайту. Відвідуючи цей сайт користувач підтверджує свою повну згоду з усіма вище викладеними умовами використання інформації.
!

Реферати з ЦО, БЖД, охорони праці