Вітаю Вас Гість | RSS

Інструкції з охорони праці

П`ятниця, 19.04.2024, 01:10
Головна » Статті » Мої статті

Інструкція з охорони праці при буксируванні, чіпко і розчепленні автомобілів або автомобіля і причепа (напівпричепа)



1. Загальні вимоги ОХОРОНИ ПРАЦІ

1.1. До буксируванні, зчепленні і розчепленні автомобілів або автомобіля і причепа допускаються водії або спеціально призначені особи, які пройшли:
- Попередній медичний огляд;
- Вступний інструктаж з охорони праці;
- Інструктаж з пожежної безпеки;
- Інструктаж з охорони праці при виконанні даного виду робіт та інструктаж з надання першої допомоги;
- Перевірку знань вимог охорони праці.
1.2. Працівник повинен не рідше 1 разу на 6 місяців проходити повторний інструктаж з охорони праці.
1.3. При буксируванні, зчепленні і розчепленні необхідно бути уважним, не відволікатися на сторонні справи і розмови.
1.4. Забороняється виконувати роботи по буксируванню, зчепленні і розчепленні автомобілів або автомобіля і причепа після вживання алкоголю, наркотиків і прийому медикаментів, що уповільнюють швидкість реакції.
1.5. Всі робочі операції слід виконувати спокійно і обачно.
1.6. При буксируванні, зчепленні і розчепленні необхідно знати і пам'ятати, що нещасні випадки найчастіше можуть відбуватися при:
- Роботі з ненадійно загальмованим автомобілем, причепом, напівпричепом;
- Знаходженні працівника між буксируються автомобілем з працюючим двигуном і причепом або буксированим автомобілем під час зчеплення чи розчеплення;
- Використанні випадкових предметів як буксира;
- Неузгоджених діях водіїв, що  буксирує і буксируваного автомобілів.
1.7. Водій або спеціально призначена особа при виконанні робіт з буксирування, зчепленні і розчепленні автомобілів або автомобіля і причепа (напівпричепа) повинен дотримуватися вимог справжньої, знати і вміти надавати першу допомогу при нещасних випадках, негайно зупиняти роботу і доповідати керівництву про всі аварійні ситуації і несправності.
1.8. За невиконання вимог цієї інструкції та недотримання вимог охорони праці працівник несе відповідальність згідно з чинним законодавством Російської Федерації.
2. ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ перед початком роботи

2.1. Перед початком роботи працівник, що виробляє буксирування, сцепку, розчеплення автомобілів або автомобіля і причепа (напівпричепа) повинен:
- Перевірити справність причепів (напівпричепів), їх буксирних пристроїв, наявність і справність пристосувань та інструментів;
- Видалити із зони роботи сторонніх осіб;
- Загальмувати стоянковим гальмом причіп (напівпричіп), підкласти під колеса упори (башмаки).
3. ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІД ЧАС РОБОТИ

3.1. Під час подачі автомобіля-тягача до причіплювати транспортному засобу забороняється перебування людей між цим транспортним засобом і рухомим автомобілем.
3.2. Зчеплення чи розчеплення слід проводити на рівній горизонтальній поверхні, причому поздовжня вісь зчіплюються напівпричепа повинна збігатися з поздовжньою віссю автомобіля-тягача.
3.3. Сцепку автопоїзда, що складається з автомобіля і двох або більше причепів, повинні виробляти три людини: водій; особа, яка провадить сцепку; особа, яка координує їх роботу.
3.4. У виняткових випадках (дальні рейси, вивезення сільськогосподарських продуктів з полів тощо) зчеплення дозволяється проводити одному водію.
3.5. Перед зчепленням причепа (напівпричепа) водій повинен переконатися в тому, що:
- З'єднувальні шланги та електропроводи не заважають зчепленні;
- Борти закриті;
- Сідельно-зчіпний пристрій, шворінь і їх кріплення справні;
- Передня частина напівпричепа по висоті розташовується так, що при зчепленні передня кромка опорного листа попадає на полозки або на сідло.
3.6. При зчепленні або розчепленні дишло причепа, що не має утримують пружин, слід встановлювати на стійку, охороняє його від падіння.
3.7. Розгальмовується причіп або напівпричіп і прибирати упори з-під коліс дозволяється тільки після закінчення зчіпки.
3.8. До того, як виробляє зчеплення чи розчеплення стане між автомобілем і причепом, водій автомобіля повинен загальмувати свій автомобіль стоянковим гальмом, заглушити двигун і поставити важіль перемикання передач (контролера) в нейтральне положення.
3.9. Забороняється здійснювати буксирування транспортних засобів методом штовхання.
3.10. Буксирування автомобіля на жорсткому або гнучкому зчепленні повинно здійснюватися за наявності водія за кермом буксированого транспортного засобу, крім випадків, коли конструкція жорсткого зчеплення забезпечує при прямолінійному русі слідування буксированого транспортного засобу по траєкторії буксирує.
3.11. При буксируванні на гнучкому зчепленні повинно бути забезпечено відстань між буксируються і буксированим транспортними засобами в межах 4-6 м, а при буксируванні на жорсткому зчепленні - не більше 4 м.
3.12. Буксирування забороняється:
- Транспортних засобів, у яких не діє рульове управління (допускається буксирування методом часткового навантаження);
- Двох і більше транспортних засобів;
- Транспортних засобів з недіючої гальмівною системою, якщо їх фактична маса більше половини фактичної маси буксируючого транспортного засобу. При меншій фактичною масою буксирування таких транспортних засобів допускається тільки на жорсткому зчепленні або методом часткового навантаження;
- В ожеледицю на гнучкому зчепленні.
3.13. При буксируванні на гнучкому або жорсткому зчепленні забороняється перебування людей в буксируемом автобусі, в кузові буксирі вантажного автомобіля.
3.14. При буксируванні шляхом часткового навантаження забороняється перебування людей в кабіні або кузові буксирі автомобіля, а також в кузові буксирує автомобіля.
3.15. При буксируванні на гнучкому зчепленні забороняється натягування троса ривками. Забороняється перебування людей ближче 6 м від натягується троса.
3.16. Буксирні металеві троси повинні мати на кінцях петлі зі спеціальною закладенням.
4. ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

4.1. При нещасному випадку необхідно негайно надати першу допомогу потерпілому, повідомити про подію керівництву, при необхідності викликати швидку допомогу за телефоном 103, зберегти обстановку такою, якою вона була на момент події, якщо це не загрожує життю і здоров'ю працівників і не призведе до подальшої аварії.
4.2. При виникненні пожежі необхідно негайно вимкнути обладнання, за винятком аварійного освітлення, повідомити про це в найближчу пожежну частину по телефону 101 і своєму безпосередньому керівнику, потім приступити до гасіння вогнища загоряння наявними засобами пожежогасіння.
5. ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБІТ

5.1. Прибрати пристосування, інструмент у відведене місце.
5.2. Вимити руки і обличчя теплою водою з милом.
5.3. Про всі недоліки, виявлені під час роботи, сповістити свого безпосереднього керівника.


Категорія: Мої статті | Додав: ohranatruda (11.07.2014)
Переглядів: 2448 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

До уваги користувачів! Вся інформація взята з відкритих джерел, призначена виключно для приватного використання, з метою самоосвіти користувачів ресурсу. Дана інформація не призначена для комерційного використання! Ні власник сайту, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші фізичні або юридичні особи не можуть нести ніякої відповідальності за будь-яке використання матеріалів даного сайту. Відвідуючи цей сайт користувач підтверджує свою повну згоду з усіма вище викладеними умовами використання інформації.
!

Реферати з ЦО, БЖД, охорони праці