Вітаю Вас Гість | RSS

Інструкції з охорони праці

Четвер, 28.03.2024, 12:59
Головна » Статті » Мої статті

Інструкція з охорони праці для адміністратора торгового залу

1. Загальні положення
1.1. Ця інструкція є документом, що містить обов’язкові для дотримання адміністратором торгового залу (далі адміністратор) вимог з охорони праці при виконанні робіт, визначених його функціональними обов’язками.
1.2. Інструкція розроблена відповідно до:
Положення про розробку інструкцій з охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 29.01.1998 № 9 (в редакції наказу Міністерства соціальної політики України від 30.03.2017 р. № 526);
Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого  наказом Держнаглядохоронпраці від 26.01.2005 р. № 15, з наступними змінами;
Правил охорони праці для об'єктів роздрібної торгівлі, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці від 08.05.96 № 79 (НПАОП 52.0-1.01-96).
1.3. На адміністратора покладаються обов’язки щодо:
організації торгово-технологічного процесу, раціонального оформлення торговельного залу, збереження товарно-матеріальних цінностей, додержання правил торгівлі, правильного застосування цін на товари;
якісного обслуговування покупців, запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій, що виникають під час обслуговування покупців;
своєчасного поповнення робочого запасу товарів, правильного використання торговельно-технологічного обладнання;
розгляду претензій покупців;
раціонального розміщенням продавців, контролерів і касирів на робочих місцях та інше.
1.4. До роботи адміністратором допускається особа не молодша 18 років, яка має професійно-технічну освіту відповідного напрямку за професією продавець, пройшла медичне обстеження, вступний інструктаж з охорони праці, інструктаж на робочому місці та інструктаж з пожежної безпеки.
1.5.  Адміністратор зобов’язаний;
виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку;  
не приступати і не виконувати роботу у стані алкогольного, наркотичного або медикаментозного сп'яніння, у хворобливому або стомленому стані;
утримувати робоче місце в чистоті і порядку;
користуватися спецодягом та засобами індивідуального захисту;
вміти користуватися первинними засобами пожежогасіння.  
1.6. На адміністратора можуть впливати такі небезпечні виробничі фактори, як:
недостатнє освітлення;
несправність механізмів та пристроїв;
неправильне складування товарів;
нервово-психічні та емоційні перевантаження;
інші негативні фактори.
1.7. Адміністратор забезпечується спецодягом та засобами індивідуального захисту відповідно до законодавства і галузевих норм.
1.8. Адміністратор повинен враховувати, що:
на кожне торгівельне приміщення повинен бути розроблений план організації гасіння пожежі;
торговельні приміщення обладнуються первинними засобами пожежогасіння у кількості, яка визначається планами організації гасіння пожежі;   
під час зберігання у торговельних приміщеннях різних горючих і небезпечних речовин та матеріалів приймаються до уваги їх пожежонебезпечні фізико-хімічні властивості, здатність до окислення, самонагрівання і займання тощо.  
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1. Одягти спецодяг та засоби індивідуального захисту.
2.2. Оглянути і впорядкувати робоче місце, забезпечити прибирання проходів і проїздів від сторонніх предметів.
2.3.  Переконатися у якості освітлення, справності торгово-технологічного обладнання, системи витяжної вентиляції, наявності засобів пожежогасіння, наявності та комплектності медичної аптечки, пересвідчитися у наявності вільного доступу до запасних виходів на випадок надзвичайної ситуації.
2.4. Перевірити, щоб обладнання, яке живиться від електромережі, мало справне захисне заземлення.
2.5. Повідомити про недоліки керівництво, вжити заходів до усунення виявлених несправностей обладнання, інвентарю, електропроводки тощо.  
 3. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. Адміністратор під час роботи повинен:
контролювати, щоб працівники, які працюють на торговельно-технологічному обладнанні, своєчасно проходили навчання з правил безпечної їх експлуатації та мали відповідне посвідчення;
слідкувати, щоб робочі місця продавців були оснащені згідно з нормами необхідним обладнанням і інвентарем;  
вживати заходів, щоб робочі місця працівників утримувались в чистоті і порядку, не були захаращені тарою та іншими предметами;
забезпечити зручне розміщення товару та інвентарю для запобіганню зайвих переходів і рухів продавців;
організувати роботу із завантаження товарів та вивантаження тари шляхами, не зв'язаними з евакуаційними виходами для покупців з торгових залів;
не допускати прасування працівниками одягу безпосередньо в торгових залах;
за наявності в торгових залах вітрин забезпечити зручний доступ до виставлених взірців товарів, можливість протирання шибок і прибирання простору між ними;
3.2. Торгівельне приміщення повинно бути обладнане стелажами, які мають бути міцними і надійно закріпленими, з написами щодо гранично допустимих навантажень на них.
3.3. Для зняття товару з верхніх полиць слід користуватись приставними драбинами, які мають пристосування проти ковзання.
3.4. Переносити гострі, ріжучі і колючі інструменти слід в чохлах, а зберігати - в пеналах.
3.5. Під час роботи не допускається:
працювати при знятих і пошкоджених захисних кожухах обладнання та торкатися до його рухомих частин;
працювати при недостатній освітленості робочого місця;
торкатися елементів електрифікованого обладнання вологими руками;
переносити товари в несправній тарі;
розміщувати відділи і секції для продажу парфумерних товарів поблизу виходів і біля шляхів евакуації;
викладати целулоїдні і інші пожежонебезпечні вироби у вітрини;
розмішувати на шляхах евакуації і сходових клітках торгові автомати, пункти по ремонту годинників, граверні та інші майстерні;
зберігати товари навалом та впритул до приладів і труб опалення;
зберігати аерозольні упаковки в одному приміщенні з окислювачами, горючими газами, легкозаймистими та горючими речовинами;
залишати не огородженими завантажувальні люки та отвори;
палити, зберігати та вживати їжу  безпосередньо  на робочому місці.
3.6. При укладці вантажу на візок необхідно стежити щоб він лежав надійно і не зміг впасти під час руху.
3.7. При виконанні вручну робіт з підіймання і переміщення важких речей слід керуватися вимогами викладеними:
в граничних нормах підіймання і переміщення важких речей жінками, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 10.12. 1993 № 241;
в правилах охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 19.01.2015 № 21.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Розмістити  інструмент,  пристрої, пристосування у відведеному для них місці.
4.2. Забезпечити прибирання території торгового залу і підсобних приміщень.
4.3. Виключити всі прилади (механізми), що споживають електроенергію.
4.4.Зняти спецодяг, захисні засоби, очистити їх від  бруду, помістити їх у відведене для зберігання місце.
4.5. Вмитися (прийняти душ), переодягтися та повідомити безпосереднього керівника про всі недоліки (надзвичайні події), які мали місце під час роботи та вжиті заходи щодо їх усунення.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1. Негайно припинити роботу, відключити обладнання від електромережі, огородити небезпечну зону та не допускати до неї сторонніх осіб.
 5.2. Про те що сталося повідомити негайно керівництво підприємства та відповідні аварійні служби.
 5.3. У випаду пожежі необхідно:
викликати  пожежно-рятувальну службу, зазначивши адресу підприємства, своє прізвище, об’єкт та місце загоряння;
вжити заходів з гасіння пожежі протипожежними засобами, що є в наявності.
5.4. Якщо стався нещасний випадок і є потерпілі, а також при раптовому захворюванні працівника необхідно:
усунути дію на організм небезпечних та шкідливих факторів, які загрожують здоров’ю і життю потерпілого;
надати потерпілому допомогу (в залежності від враження  та викликати швидку медичну допомогу, або ж невідкладно здійснити заходи щодо транспортування постраждалого у найближчий лікарський заклад.
5.5. Здійснити заходи щодо збереження обстановки на місці нещасного випадку для забезпечення роботи комісії з його розслідування (в разі якщо це не загрожує життю і здоров'ю інших працівників і не призведе до аварії чи інших негативних наслідків).
5.6. В подальшому необхідно виконувати вказівки керівництва підприємства.

Посада працівника, що розробив дану інструкцію____(підпис, прізвище, ініціали)
УЗГОДЖЕНО:
Працівник служби охорони праці _____________ (дата, підпис,прізвище, ініціали)
Працівник з правових питань ___________________ (дата, підпис, прізвище, ініціали)

З інструкцією ознайомлений «__»_______20__ р. (посада, підпис, прізвище, ініціали)

 

 


Категорія: Мої статті | Додав: ohranatruda (11.12.2019)
Переглядів: 975 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

До уваги користувачів! Вся інформація взята з відкритих джерел, призначена виключно для приватного використання, з метою самоосвіти користувачів ресурсу. Дана інформація не призначена для комерційного використання! Ні власник сайту, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші фізичні або юридичні особи не можуть нести ніякої відповідальності за будь-яке використання матеріалів даного сайту. Відвідуючи цей сайт користувач підтверджує свою повну згоду з усіма вище викладеними умовами використання інформації.
!

Реферати з ЦО, БЖД, охорони праці