«ЗАТВЕРДЖЕНО»
Наказ директора ТОВ «________________»
№ __________ від _______________ р.
ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № _____________
ДЛЯ ВОДІЇ АВТОЦИСТЕРН СКРАПЛЕНОГО ГАЗУ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. До керування й обслуговування автомобілів АЦЗГ допускаються осби не молодші 18 років, які мають спеціальну підготовку й одержали посвідчення на право керування автомобілем..ВОДІЙ повинен пройти інструктаж з питань охорони праці та безпеки експлуатації АЦЗГ, здати іспит на знання вимог з охорони праці, безпечного виконання робіт, Правил дорожнього руху.
1.2. Наказом по підприємству за водієм закріплюється конкретний автомобіль.
1.3. Після зарахування на роботу, водій повинен прийняти транспортний засіб по акту і виконувати ту роботу, що належить до його компетенції.
1.4. Без дозволу та інструктажу виконувати роботу, що не входить до обов'язків водія, забороняється.
1.5. На лінії водій повинен мати при собі:
- посвідчення з талоном на право керування автомобілем, яке видане Державтоінспекцією;
- посвідчення про реєстрацію транспортного засобу;
- дорожній лист;
- свідоцтво про допуск транспортного засобу до перевезення небезпечного вантажу,
- свідоцтво про допуск водія до перевезення небезпечного вантажу;
- дозвіл Державтоінспекції на перевезеним небезпечного вантажу;
- інформаційну картку системи інформації про небезпеку:
- при роботі водія на нього можуть впливати наступні небезпечні та шкідливі виробничі фактори:
- рухомі частини машин і механізмів;
- підвищена загазованість повітря;
- фактори мікроклімату, що не відповідають санітарно-гігієнічним нормам.
1.6. В дорожньому листі вказується маршрут перевезення, номер речовини по списку ООН, відмітка червоним кольором «НЕБЕЗПЕЧНИЙ ВАНТАЖ» і «ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ ЗАБОРОНЕНО».
1.7. Під час роботи на лінії, водію необхідно бути уважним.
1.8. На території ГНС, ГНП, дотримуватись наступних правил:
1.9. Бути уважним до сигналів водіїв транспортних засобів, що рухаються ;
1.10. Ходити по тротуарах , доріжках, містках і переходах спеціально призначених для пішоходів, дотримуючись правої сторони.
1.11. Без інструктажу та дозволу не проводити будь-які роботи,що не входять обов'язки водія.
1.12. Не стояти, не переходити під піднятим вантажем, не торкатись електрообладнання, арматури загального освітлення і не відкривати електрошафи.
1.12. Інструменти та пристрої використовувати тільки за призначенням і тільки справними.
1.13. При одержанні травми або занедужанні, припинити роботу, повідомити про це безпосереднього керівника і звернутись до медпункту.
1.14. Водій зобов'язаний вміти надати першу медичну допомогу
1.15. При отруєнні чадним газом;
1.16. При обмороженні;
1.17. При дорожньо-транспортній пригоді.
1.18. Водій АЦЗГ повинен знати властивості зрідженого газу, тип і обладнання автоцистерни, вимоги безпеки при роботі із зрідженим газом, вимоги до наповнення, транспортування і зливу зрідженого газу.
1.19. Водій АЦЗГ є матеріально-відповідальною особою.
1.20. Водій повинен бути забезпечений засобами індивідуального захисту і мати наряд-допуск на виконання газонебезпених робіт для зливу зрідженого газу в ємність групової установки .
2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ.
2.1. Одягнути і заправити робочий одяг застебнути рукави.
2.2. Перед виїздом на маршрут, водій повинен одержати лист у диспетчера, пройти передрейсовий щоденний медичний огляд з підтвердженням лікаря в дорожньому листі (печатка і підпис допуск водія до роботи)
2.3. До виїзду АЦЗГ, водій з механіком повинен перевірити її технічний стан згідно вимог Правил дорожнього руху.
При цьому звернути особливу увагу на справність :
- шин, гальм, рульового керування;
- приладів освітлення і сигналізації, склоочисників;
- правильне встановлення дзеркал заднього виду;
- чистоту і видимість номерних знаків і дублюючих їх написів;
- відсутність витікання палива, масла, води а в газобалонних автомобілях і на герметичність газової арматури та магістралей;
- наявність інтрумеитів та інвентаря;
- заправку автомобіля паливом, маслом, водою, гальмівною рідиною І рівень електроліту в акамуляторній батареї;
- вентилів для наливу і зливу зрідженого газу;
- вентиль для випуску парів у верхній частині автоцистерни;
- запобіжних клапанів - 2шт.;
- манометра ;
- покажчика контролю рівня рідини зрідженого газу,
- гумотканних рукавів;
- пристрою для відведення статичного струму (заземлення).
2.4. Запускати двигун тільки за допомогою стартера при нейтральному положенні важеля коробки зміни передач.
2.5. Заправляти автомобіль тільки після зупинки двигуна.
2.6. Своєчасно очищати бруд, сніг , лід з підніжок, виходячи з кабіни автомобіля заходячи до неї дотримуватись обережності.
2.7. Автоцистерна для перевезення газу (пропан-бутан)повинна бути обладнана протипожежними засобами і заземлюючими ланцюжками.
2.8. Запускати двигун тільки за допомогою стартера при нейтральному положенні важеля коробки зміни передач.
2.9. Заправляти автомобіль тільки після зупинки двигуна.
2.10. Своєчасно очищати бруд, сніг , лід з підніжок, виходячи з кабіни автомобіля заходячи до неї дотримуватись обережності.
2.11. Автоцистерна для перевезення газу (пропан-бутан)повинна бути обладнана протипожежними засобами і заземлюючими ланцюжками.
3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ.
3.1. Виконувати вимоги Правил дорожнього руху.
3.2. Перед тим як рушити з місця переконатися, що це безпечно, подати попереджувальний звуковий сигнал і тільки після цього рушати з місця.
3.3. При переміщенні заднім ходом , дотримуватись особливої обережності.
3.4. Вибирати швидкість руху залежно від видимості, оглядовості, інтенсивності і характеру руху транспорту і пішоходів, шляхових умов і об»єму вантажу.
3.5. Перед зупинкою автомобіля подати попеджувальнин сигнал, зупинитися як найближче до тротуару або узбічя дороги.
3.6. Виходячи з кабіни автомобіля, на проїзжу частину дороги, спершу переконатися дцо немає транспорту в попутному і зустрічному напрямках.
3.7. Під час наповнення цистерни і зливу з неї зрідженого газу, надійно загальмувати автомобіль ручним гальмом, включити першу передачу, під колеса поставити упори.
3.8. Якщо в дорозі виникла необхідність , яка загрожує безпеці руху, водій зобов'язаний вжити заходів щодо її усунення, а коли це неможливо, їхати до місця стоянки, дотримуючись потрібної обережності.
3.9. Перед тим як заїхати на територію ПІП, ГПС, водій повинен перевірити роботу двигуна на бензин і разом з майстром оглянути автоцистерну для визначення її технічного стану. Дані огляду реєструються в спеціальному журналі.
3.10. Перед заповненням автоцистерни необхідно:
- провести уважний огляд цистерни і запірної арматури;
- всі вентилі автоцистерни повинні бути закриті;
- перевірити наявність залишкового тиску в цистерні, який повинен бути не менше 0,5 кг/см2;
- перевірити справність контрольної трубки та манометра, запобіжних клапанів,
- візуально перевірити всі елементи кріплення цистерни на рамі автошасі,стан ходової частини автоцистерни;
3.11. Не наповнювати автоцистерну зрідженим газом при:
- відсутності на цистерні встановлених написів і клейм;
- закінченому терміні випробування ;
- пошкодженому корпусі цистерни, тріщинах, вмятинах, корозії, НЕСПРАВНІЙ чи відсутній запірній арматірі, відсутньому залишковому тиску.
3.12. При наповненні автоцистерни зрідженим газом, заглушити двигун, загальмувати автомобіль і встановити противідкатні упори ,заземлити автоцистерну.
3.13. При виїзді з ГНС (з заправки) з наповненою автоцистерною, водій зобов'язаний включити ближнє світло фар незалежно від погодніх умов.
3.14. Під час перевезення зрідженого газу не перевищувати швидкість руху (в населеному пункті 40 км/год., за межами населеного пункту 60 км/год.), не відхилятися від встановленого маршруту, різко не гальмувати і не рушати з місця.
3.15. При ожеледиці і густому тумані в рейс не виїжджати.
3.16. При дальніх рейсах періодично зупиняти автоцистерну, проводити її огляд перевірити тиск газу по манометру, при підвищенні тиску газу більше 15 кг/см прийняти заходи по охолодженню автоцистерни.
3.17. В разі вимушеної зупинки автоцистерни із зрідженим газом, водій зобов'язаний позначити місце зупинки згідно вимог Правил дорожнього руху, а також прийняти заходи до евакуації за межі дороги.
3.18. Перед тим, як ставити автоцистерну на ремонт, обов'язково її промити та продегазувати.
3.19. Заїхавши на ремонт в майстерню, затягнути ручне гальмо, включити першу передачу і поставити упори під колеса, на рульове колесо повісити табличку «Двигун не запускати «Працюють люди».
3.20. Для роботи під автомобілем використовувати лежаки.
3.21. При ремонтних роботах використовувати справні інструменти.
3.22. Перевіряти збіг отвору ушка ресори і серги тільки за допомогою бородка.
3.23. Перевіряти кріплення водяної помпи, підтягнути пас і сальники тільки при зупиненому двигуні.
3.24. Переставляти автошини, ресори лише після того, як автомобіль буде встановлено на спеціальні підставки.
3.25. Накачувати шини тільки в запобіжному пристрої. Якщо доводиться накачувати автошину на лінії, покласти її замковим кільцем до землі .
4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ.
4.1. Повернувшись із рейсу , водій зобов'язаний:
- поставити автомобіль на відведене місце;
- закрити всі вентилі на газобалонній установці системи живлення стравити весь газ в газопроводах;
- з механіком перевірити автомобіль;
4.2. В зимовий період злити воду з системи охолодження.
4.3. Якщо під час ремонту, автомобіль залишається на спеціальних підставках перевірити його встановлення, не залишати автомобіль піднятий домкратом.
4.4. Не залишатися на ніч в закритій кабіні автомобіля.
4.5. Зняти спецодяг і повісити його в спеціальну шафу.
4.6. Вимити руки і обличчя теплою водою з милом або прийняти душ.
5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ.
5.1. При дорожньо-транспортній пригоді, водій зобов'язаний:
- зупинити транспортній засіб і не рушати з місця;
- предмети, які причетні до дорожньо-транспортпої пригоди,повинні залишатися на місці.
5.2. При потребі викликати швидку медичну допомогу, а коли це неможливо відправити потерпілих на попутному або своєму транспортному засобі до найближчого лікувального закладу, після цього повернутися до місця пригоди, повідомити адміністрацію (ДАІ), записати прізвище і адреси свідків пригоди і чекати прибуття вище вказаних представників.
5.3. Якщо інші транспортні засоби не можуть проїхати, звільнити проїзну частину попередньо .зафіксувавши положення транспортного засобу, предметів та слідів,які мають відношення до ДТП.
5.4. В разі вимушеної зупинки автоцистерни завантаженої газом водій зобов'язаний позначити місце зупинки згідно Правил дорожнього руху, а також прийняти заходи до евакуації автоцистерни за межі дороги.
5.5. При виникненні пожежі на автоцистерні, водій зобов'язаний:
- зупинити автоцистерну, вимкнути двигун електромережу;
- закрити всі вентилі системи живлення автомобіля;
- гасити пожежу вогнегасником;
- при потребі викликати пожежну допомогу;
- при можливості автоцистерну поливати холодною водою.
5.6. При підвищенні тиску газу в автоцистерні проводити стравленим газу через парову фазу.
5.7. При виявленні тріщини, або зрив запірної арматури і витік зрідженого газу з наповненої автоцистерни водій зобов'язаний :
- відігнати автоцистерну на рівну місцевість від будівель на відстань 150-200м;
- при потребі прийняти всі міри до евакуації населення;
- поставити всі знаки безпеки і не допускати людей до автоцистерни;
- викликати технічну допомогу і автоцистерну для переливу зрідженого газу;
- викликати пожежну допомогу за номероми 101 і повідомити керівника.
|