ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ ВОДІЇВ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ
ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ ВОДІЇВ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ
1. Загальні положення. 1.1. У відповідності до вимог Закону України "Про охорону праці", діючих норм та "Правил безпеки технічної експлуатації обладнання", працівник повинен знати та виконувати вимоги нормативно- правових актів з охорони праці, правила поводження з машинами, механізмами та іншими засобами виробництва, користуватись засобами колективного та індивідуального захисту. 1.2. До керування та обслуговування автотранспортних засобів допускаються особи, що мають спеціальну підготовку і одержали, у встановленому порядку, посвідчення про право керування автомобілем. Перед виконанням роботи водій повинен пройти вступний та первинний на робочому місці інструктажі з охорони праці. 1.3. При оформленні водія на роботу за ним закріпляється автомобіль. 1.4. Після зарахування на роботу водій приймає транспортний засіб по акту і виконує тільки ту роботу, яка вказана у функціональних обов'язках. Без дозволу та інструктажу не проводяться роботи, що не входять в обов'язки водія. 1.5. При роботі водія на нього можуть впливати наступні небезпечні та шкідливі виробничі фактори: - рухомі частини машин і механізмів; - підвищена загазованість повітря; - фактори мікроклімату, що не відповідають санітарно-гігієнічним нормам. 1.6. В рейсі, при керуванні автотранспортним засобом водій повинен мати при собі: а) посвідчення водія відповідної категорії, видане Державтоінспекцією; б) реєстраційне посвідчення та транспортний засіб; в) подорожній лист та транспортні документи на вантаж. 1.7. Під час роботи водій повинен бути уважним, не займатись сторонніми справами та розмовами. Суворо дотримуватись необхідних мір обережності під час роботи. 1.8. Інструмент та пристосування повинні бути справними та використовуватись за призначенням. 1.9. Водій повинен виконувати вимоги даної інструкції, інструкції по експлуатації та ремонту, інструкції протипожежної безпеки та вимог інших нормативних документів у відповідності до виконуваних обов'язків. 1.10. Організовувати своє робоче місце та роботу у відповідності з вимогами інструкції з охорони праці. 1.11.Працювати в спецодязі, взутті, користуватись засобами індивідуального захисту, запобіжними пристроями. 1.12.У випадку травмування або захворювання припинити роботу, повідомити про це особисто, або через інших осіб, керівника та звернутись в лікувальний заклад
2. Вимоги безпеки перед початком роботи. 2.1. Привести до належного стану одяг, застебнути або обв'язати рукави, заправити одяг так, щоб не було бортів, вінців, що розвиваються, або звисають. 2.2. При підготовці транспортного засобу до виїзду перевірити : а) технічний стан автомобіля, причепу, напівпричепу, особливу увагу звернути на справність кермового управління, гальм, шин, зчіпних пристроїв автопоїздів, приладів освітлення, сигналів, склоочищувачів, та правильну установку дзеркал заднього виду, чистоту та видимість номерних знаків і дублюючих написів, а також на відсутність витікання пального, мастил, оливи, охолоджуючої рідини, а у газобалонних автомобілях - герметичність газової апаратури та газопроводів; б) тиск повітря в шинах, згідно норми; в) наявність інструментів, вогнегасників, медичної аптечки, знаку аварійної зупинки, підколісних упорів; г) заправку автомобіля пальним, оливою, охолоджувальною рідиною, рівень електроліту в а.к.б.. 2.3. Виконувати пуск непрогрітого двигуна за допомогою пускової рукоятки при нейтральному положенні важеля КПП, брати рукоятку в обхват або застосовувати важелі з метою подіяти на неї - забороняється. 2.4. Заправку автомобіля пальним проводити при непрацюючому двигуні. Необхідно пам'ятати, що найменша необережність може привести до виникнення пожежі. 2.5. При роботі автомобіля на бензині дотримуватись таких правил : а) операції по прийманню, заправці автомобіля і перекачуванні бензину проводити механізованим способом, при цьому знаходитись з надвітряної сторони; б) проводити заправку автомобіля відрами, переносити бензин у відкритій або пластмасовій тарі, а також засмоктувати його через шланг ротом - забороняється; в) продування бензопроводів проводити лише насосом; г) при попаданні бензину на руки, помити їх теплою водою з милом застосування бензину для миття рук - не допускається!!! 2.6. Не допускається : а) випускати газ із балонів в закритому приміщенні; б)проводити запуск та заправку газобалонних автомобілів в закритих приміщеннях. 2.7. Відкриваючи пробку радіатора при перегрітому двигуні, оберігати руки та лице від можливих опіків. 2.8. В дощову погоду, снігопад та ожеледицю бути обережним при вході в кабіну автомобіля та виході з неї. Своєчасно очищувати бруд, сніг та лід з підніжок кабіни, східців автоцистерни. 2.9. З'єднання автомобіля з причепом здійснювати за допомогою жорсткої стріли, закріпленої на рамі шкворнем з гайкою, шкворені з'єднати зі стрілою так щоб вона могла вільно повертатись, вісь стріли причіпа при горизонтальному її положенні повинна бути на одному рівні зі шкворнем. З'єднання автомобіля-тягача з напівпричепом здійснювати чіткою фіксацією пальця в замку сідельного пристрою. Фіксацію пальця в сідельному пристрої продублювати важелем замка. 2.10.Виїзд автотранспортних засобів з несправностями, що загрожують безпеці руху, здоров'ю або життю пасажирів, збереженню вантажу, а також забруднених, без номерних знаків, пізнавальних знаків, транспортних документів - не допускається. 3. Вимоги безпеки під час виконання роботи. 3.1. Виконувати вимоги безпеки руху та вказівок регулювальників дорожнього руху згідно Правил дорожнього руху. 3.2. Перед початком руху з місця стоянки (зупинки) або виїздом з гаражу, переконатись про безпеку руху для працюючих і сторонніх осіб, подати попереджувальний сигнал, тільки після цього рушити з місця. 3.3. Дотримуватись особливої обережності під час руху з місця заднім ходом. При недостатньому огляді або видимості слід скористуватись допомогою інших осіб. 3.4. Рух заднім ходом не виконується: а) на перехрестях і ближче 20м від них; б) на пішохідних переходах; в) ближче 20м від вказівника транспорту загального користування (на стороні зупинки). 3.5. Вибирати швидкість руху з врахуванням дорожніх умов, видимості, обзорності, інтенсивності, характеру руху транспортних засобів та пішоходів, особливостей та стану автомобіля і вантажу, що перевозиться. 3.6. Перед зупинкою автомобіля подати попереджувальний сигнал, зупинитись як найближче правого краю проїзної частини вулиці або на обочині. 3.7. Виходячи з кабіни на проїзну частину вулиці або дороги, попередньо переконатись у відсутності руху в попутному і зустрічному напрямках. 3.8. Залишати автомобіль тільки після вжиття заходів, що виключають можливість його самовільного переміщення під час відсутності водія. 3.9. Водій автомобіля, що виконує буксирування іншого транспортного засобу, наближаючись зо залізничного переїзду, зобов'язаний перевірити справність та надійність зчіплюючих пристосувань. 3.10.Під час ремонту автомобіля на лінії, водій зобов’язаний: • з'їхати на обочину дороги або місце стоянки; • при недостатній видимості ввімкнути стояночні вогні; • загальмувати автомобіль ручним гальмом, • увімкнути першу (або задню) передачу; • поставити під колеса упори. При ремонтних роботах водій не повинен знаходитись на проїзній частині дороги. 3.11.Водій не повинен допускати до ремонту транспортних засобів осіб, які не мають на це права (вантажників, експедиторів, пасажирів ). 3.12.Під час вантажно-розвантажувальних робіт загальмувати автомобіль ручним гальмом і ввімкнути першу передачу або задній хід КПП. 3.13.Водію забороняэться : а) подавати автомобіль на вантажно-розвантажувальні естакади, якщо на них немає огородження або колесовідбійного бруса; б) при роботі на газобалонних автомобілях палити і користуватись відкритим вогнем біля автомобіля, в кабіні, в кузові і особливо під час перевірки або огляді газової апаратури; в) управляти транспортним засобом в стані алкогольного сп'яніння або під дією наркотичних засобів; г) виїжджати в рейс у хворобливому стані або при такій степені втоми, що може вплинути на безпеку руху; д) під час стоянки автомобіля відпочивати і спати в кабіні при працюючому двигуні або заводити двигун для нагрівання кабіни; є) передавати управління автомобілем стороннім особам; є) допускати перевезення в кабіні або кузові автомобіля осіб, які не мають відношення до роботи, що виконується, а також перевіз в салоні пасажирського транспорту людей вище встановленої норми даного типу транспортного засобу; ж) перевозити пасажирів на автомобілі не обладнаному для перевезення людей; з) виконувати буксування з метою пуску двигуна (після стоянки, ремонту і т.п.); і) прогрівати двигун відкритим вогнем або користуватись відкритим вогнем під час визначення та усунення несправностей механізмів; ї) протирати двигун ганчіркою змоченою бензином, палити поблизу системи живлення двигуна, паливних баків, автоцистерни. 3.14.При виникненні в рейсі несправності, що загрожує безпеці руху, вжити заходів обережності або зупинити автомобіль та повідомити про це механіка. 3.15.Водій несе відповідальність за збереження пломб на спідометрі та КПП.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи. 4.1. Після повернення з рейсу разом з механіком перевірити автомобіль, у випадку необхідності скласти заявку на ремонт з переліком несправностей, які підлягають усуненню. 4.2. При підготовці автомобіля на технічне обслуговування, очистити його від бруду, снігу та льоду. 4.3. Технічно справний транспортний засіб поставити на майданчик відстою (або бокс), провести щоденне технічне обслуговування. 4.4. При відкритому зберіганні, в холодний період року злити воду з радіатора та блоку двигуна, затягнути ручне гальмо. 4.5. Під час ремонту автомобіля, що залишиться на козлах, перевірити надійність його встановлення. Залишати транспортний засіб, піднятий домкратом - забороняється. 4.6. Зняти спецодяг та повісити його в шафі. 4.7. Помити руки та лице теплою водою з милом, при можливосты прийняти душ.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях. 5.1. У випадку, коли водій (особи, що супроводжують автомобіль) при тих чи інших обставинах, чи роботах ставляться в умови небезпечні для здоров'я і життя людини (невідповідність вантажно-розвантажувальних умов та операцій; відсутність умов пожежної безпеки; відсутність механізації при навантажуванні важких вантажів; невідповідність автомобіля вантажу, що перевозиться; неможливість забезпечення безпечних місць для пасажирів або вантажників, операторів АЗС і т.п.), негайно зупинити роботу, повідомити про це механіка (або керівника ТС) і зробити відмітку в подорожньому листку. 5.2. При виникненні дорожньо-транспортної пригоди, в обов'язки водія входить; а) негайно зупинити і не рухати з місця транспортний засіб, а також інші предмети,що мають відношення до пригоди; б) у випадку необхідності викликати швидку медичну допомогу, а коли це неможливо, то надати потерпілому першу долікарняну допомогу, а потім відправити потерпілих на попутному або відвезти на своєму транспортному засобі в найближчий лікувальний заклад. Там вказати своє прізвище, номерний знак транспортного засобу (обов'язково пред'явити посвідчення водія та реєстраційне посвідчення транспортного засобу), після чого повернутись на місце пригоди; в) повідомити про пригоду працівників ДАІ, записати прізвища та адреси очевидців пригоди, чекати прибуття працівників міліції або ДАІ; г) якщо неможливий рух інших транспортних засобів, звільнити проїзну частину, попередньо зафіксувати положення транспортного засобу, а також предметів та слідів,що мають відношення до ДТП;
До уваги користувачів! Вся інформація взята з відкритих джерел, призначена виключно для приватного використання, з метою самоосвіти користувачів ресурсу. Дана інформація не призначена для комерційного використання! Ні власник сайту, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші фізичні або юридичні особи не можуть нести ніякої відповідальності за будь-яке використання матеріалів даного сайту. Відвідуючи цей сайт користувач підтверджує свою повну згоду з усіма вище викладеними умовами використання інформації.