Вітаю Вас Гість | RSS

Інструкції з охорони праці

П`ятниця, 26.04.2024, 21:14
Головна » Статті » Мої статті

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ для машиніста автовишки та автогідропідіймача

Глава 1

Загальні вимоги безпеки

1. До самостійної роботи в якості машиніста автовишки та автогідропідіймача (далі - машиніст) допускаються особи не молодше 18 років, які пройшли медичний огляд, мають посвідчення водія на право керування автомобілем відповідної категорії та талон до нього.

2. Машиністи допускаються до виконання робіт після проходження спеціальної підготовки, вступного інструктажу та первинного інструктажу на робочому місці, який проводиться не рідше одного разу на 3 місяці, стажування, щорічної перевірки знань з питань охорони праці. Знову прийняті на роботу машиністи проходять стажування в кількості не менше 5 змін з подальшою перевіркою знань на допуск до самостійної роботи.

3. Машиніст повинен:

дотримуватися правил внутрішнього трудового розпорядку;

дотримуватися правил дорожнього руху;

містити автомобіль в укомплектованому та технічно справному стані, а також перевіряти його технічний стан перед початком руху;

утримувати в справному стані набір ручного інструменту для аварійного ремонту автомобілів;

виконувати тільки ту роботу, яка доручена безпосереднім керівником робіт;

дотримуватися технологію виробництва робіт, застосовувати способи, що забезпечують безпеку праці, встановлені в інструкціях з охорони праці та керівництві з експлуатації;

утримувати робоче місце відповідно до вимог охорони праці;

використовувати інструмент, пристосування, інвентар за призначенням, про їх несправності повідомляти керівнику робіт;

знати місцезнаходження і вміти користуватися первинними засобами пожежогасіння;

дотримуватися правил особистої гігієни;

не брати їжу на робочому місці;

застосовувати засоби індивідуального захисту відповідно до характеру виконуваної роботи згідно з Типовими галузевими нормами безплатної видачі засобів індивідуального захисту працівникам, зайнятим експлуатацією, технічним обслуговуванням і ремонтом автомобільних транспортних засобів, будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг, затвердженим постановою Міністерства праці та соціального захисту Республіки Білорусь від 8 грудня 2005 N 166 (Національний реєстр правових актів Республіки Білорусь, 2006, N 10, 8/13638):

N
п / п

Найменування                  

Строк носіння в
місцях    

1

Костюм бавовняний                        

12      

2

Головний убір з бавовняної тканини        

12      

3

Черевики шкіряні (чоботи кирзові)              

12      

4

Рукавиці комбіновані                       

До зносу   

5

Каска захисна                                 

24       

У холодну пору року додатково:               

6

Костюм для захисту від знижених температур з  
бавовняної тканини                         

36      

7

Чоботи кирзові утеплені на гумовій підошві

24      

8

Підшоломник зимовий                               

24      

4. На машиніста можуть впливати небезпечні і шкідливі виробничі фактори:

знаходження робочого місця на висоті;

підвищений рівень шуму і вібрації;

підвищена загазованість повітря;

підвищена або знижена температура повітря робочої зони;

виникнення напруги на металевих конструкціях і частинах устаткування, нормально знаходиться без напруги;

рухомі машини та їх робочі органи;

перекидання машин, падіння їх частин;

небезпечні зони (поблизу котлованів, траншей та інших перепадів по висоті, місць, над якими відбувається переміщення вантажів вантажопідіймальними кранами);

обвалення ґрунту;

гострі кромки, задирки і шорсткість на поверхнях інструментів та обладнання;

нервово-психічні перевантаження.

5. Водієві забороняється:

з'являтися і перебувати на території організації в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння, із залишковими явищами сп'яніння;

керувати автомобілем у хворобливому стані, при перевтомі, алкогольному, наркотичному або токсичному сп'янінні, із залишковими явищами сп'яніння;

розпивати спиртні напої, вживати токсичні або наркотичні речовини в рейсі, у місцях відпочинку і роботи на трасі;

здійснювати пуск двигуна шляхом буксирування автомобіля;

приступати до роботи при подтекании палива і масла з систем і агрегатів;

керувати автомобілем у хворобливому або стомленому стані, під впливом лікарських препаратів та інших речовин, що знижують увагу та швидкість реакції, а також передавати управління автомобілем особі, яка перебуває в такому стані;

використовувати автомобіль в особистих цілях;

управляти не закріпленим за водієм автомобілем;

відпочивати і спати в кабіні при працюючому двигуні, використовувати його для обігріву кабіни на тривалих стоянках;

зберігати в кабіні автомобіля паливо та інші легкозаймисті рідини, промаслений обтиральний матеріал;

залишати своє місце або залишати автомобіль, якщо не вжито заходів, що виключають самовільний рух автомобіля.

6. Закріплення автовишки та автогідропідіймача за машиністом оформляється наказом керівника організації.

7. автовишки та автогідропідіймача повинні використовуватися згідно технологічної документації на проведення робіт (проекти виробництва робіт, технологічні карти), в якій вказані заходи і прийоми безпеки.

8. Не допускається використовувати автовишку і автогідропідіймач без технологічної документації та вжитих заходів захисту в екстремальних умовах: з пересічними робочими зонами, поблизу виїмок (котлованів, траншей, канав), на ухилі місцевості.

9. Не допускається використовувати автовишку і автогідропідіймач в негоду (при швидкості вітру більше 15 м / с, грози, ожеледиці, тумані).

10. Роботи, що виконуються в охоронній зоні діючих газопроводів, нафтопроводів, кабелів зв'язку, електричних кабелів, що перебувають під напругою, проводяться за наявності письмового дозволу організацій, що експлуатують ці підземні комунікації, і під наглядом представників вказаних організацій. До дозволу повинен бути прикладений план із зазначенням розташування і глибини закладення комунікацій.

11. Реконструкція та ремонт автовишки та автогідропідіймача, що вимагають внесення змін у конструкцію машини, повинні проводитися за проектом і технічними умовами, розробленими організаціями - виготовлювачами дорожньо-будівельної машини, головний і спеціалізованими організаціями, які мають ліцензію на проектування.

12. Для сіфонірованія і продувки системи живлення потрібно користуватися спеціальними пристосуваннями (насосами). Засмоктувати паливо і продувати систему харчування ротом не допускається.

13. У разі проїзду під мостами і тунелями необхідно перевірити відповідність допустимих розмірів проїзду габаритам даного типу машин.

14. Про випадки травмування негайно повідомити керівника робіт або диспетчеру.

15. Машиніст, який не виконує вимоги цієї Типової інструкції, притягується до відповідальності відповідно до законодавства Республіки Білорусь.

Глава 2

Вимоги безпеки перед початком роботи

16. Перед початком роботи надіти спецодяг і спецвзуття.

17. Отримати завдання у керівника робіт, ознайомитися під розпис з проектом виробництва робіт або технологічною картою.

18. Перевірити наявність в кабіні автовишки та автогідропідіймача вогнегасника з опломбованій запірною арматурою, аптечки першої медичної допомоги, не менш ніж двох противідкатних упорів, знака аварійної зупинки або миготливого червоного ліхтаря.

19. У кабіні автовишки та автогідропідіймача не допускається зберігати паливо та інші легкозаймисті рідини, промаслений обтиральний матеріал.

20. До початку роботи машиніст повинен:

отримати шляховий лист, уточнити маршрут руху і характер виконуваних робіт на об'єкті, отримати в дорожньому листі відмітку про перевірку технічного стану автовишки та автогідропідіймача;

переконатися у справності всіх механізмів, металоконструкцій, приладів і пристроїв безпеки, інших частин автовишки та автогідропідіймача;

перевірити справність електрообладнання (зовнішній огляд без зняття кожухів і розбирання), електричних апаратів (рубильники, пускові опору, кінцеві вимикачі), при харчуванні автовишки та автогідропідіймача від зовнішньої мережі слід перевірити справність гнучкого кабелю;

перевірити наявність і справність огорож механізмів та люльки;

перевірити мастило передач, підшипників і канатів, а також наявність мастильних пристосувань, сальників і рідини в гідросистемі;

оглянути в доступних місцях металоконструкції та з'єднання колін стріли, елементи, пов'язані з колінам (канати, розтяжки, блоки, гідроциліндри та їх кріплення), а також металоконструкцію і зварні шви ходової рами (шасі) та поворотної частини, перевірити стан болтових шарнірних з'єднань;

оглянути стан канатів та їх кріплення на барабані, стрілі, а також укладання на барабані і блоках у допоміжного механізму підйому вантажу, якщо такий механізм передбачено на автовишки та автогідропідіймача;

перевірити справність гідроприводу, гнучких шлангів, насосів і запобіжних клапанів на напірних лініях за їх наявності;

визначити робочу зону автовишки та автогідропідіймача, межі небезпечної зони, засоби зв'язку машиніста з робітниками, що обслуговують автовишку і автогідропідіймач, і машиністами інших машин.

21. У зоні роботи повинні бути встановлені знаки безпеки та попереджувальні написи.

22. Робоча зона автовишки та автогідропідіймача в темний час доби повинна бути освітлена.

23. Перед початком роботи машиніст повинен переконатися в достатній освітленості робочого місця і відсутності сторонніх людей в зоні роботи автовишки та автогідропідіймача.

24. Перед запуском двигуна машиніст повинен попередити працівників, які зайняті обслуговуванням автовишки та автогідропідіймача або перебувають на шляху прямування, про початок роботи.

25. Перед запуском двигуна перевірити знаходження важеля перемикання швидкостей в нейтральному положенні.

26. Перед початком руху необхідно прибрати всі сторонні предмети з люльки і з майданчика і переконатися у відсутності їх на обертових деталях.

27. Після запуску двигуна машиніст повинен:

перевірити роботу гальм і зчеплення;

перевірити справність приладів освітлення і звукових сигналів;

перевірити справність механізмів підйому люльки і установки виносних опор;

привести все висувні конструкції в транспортне положення.

28. Машиніст не повинен приступати до роботи в наступних випадках:

при наявності тріщин і деформацій у металоконструкціях підйомника;

при несправності стежить системи люльки;

при наявності деформацій в пальцях і тріщин в металоконструкціях ланок важільних систем;

при наявності дефектів, що загрожують безпеці роботи;

при пошкодженні люльки, деталей опор або їх некомплектність;

при несправності огорожі механізмів і люльки або їх відсутності;

при наявності неізольованих струмоведучих частин електрообладнання;

при виявленні несправностей гальм, канатів, ланцюгів і їх кріплень, гаків, лебідок, ходових коліс, блокувальних пристроїв та приладів безпеки.

29. Забороняється допускати до використання автовишку і автогідропідіймач, які не пройшли технічного обслуговування і мають несправності.

30. Не допускається приступати до роботи при подтекании палива в системі живлення і масла, в системі змащення і гідравліки.

31. При виявленні несправності в огорожах, ненадійності кріплення грунту, обвалів, тріщин у ґрунті, наявності обнажившихся на укосах валунів, брил, каменів, що знаходяться в нестійкому стані, та інших небезпечних явищ необхідно повідомити про це керівника робіт.

Глава 3

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

32. Під час роботи на автовишки та автогідропідіймача машиніст повинен перебувати в захисній касці, не повинен відволікатися від своїх прямих обов'язків, а також проводити чищення і змащення механізмів.

33. Перш ніж здійснити який-небудь рух автовишки та автогідропідіймача, машиніст повинен переконатися, що в зоні роботи підйомника немає сторонніх людей, а робітники в колисці пристебнуті карабінами запобіжних поясів до призначеної для цього скобі.

34. Необхідно стежити за тим, щоб вага людей, інструменту та матеріалів, що знаходяться в колисці, не перевищував вантажопідйомність, передбачену паспортом.

35. При експлуатації автовишки та автогідропідіймача необхідно вжити заходів, що запобігають їх перекиданню чи мимовільному переміщенню під дією вітру або за наявності ухилу.

36. Перед початком підйому людей машиніст повинен:

встановити підйомник на всі опори у всіх випадках; при цьому він повинен стежити, щоб опори були справні і під них підкладені міцні та стійкі підкладки;

встановити порядок обміну сигналами з працівниками в колисці;

визначити спільно з керівником робіт межі небезпечної зони внизу під люлькою.

37. Під час перебування працівників у люльці машиніст повинен перебувати в кабіні управління і стежити, щоб працівники в колисці були прикріплені запобіжними поясами до поручнів люльки, що не перегиналися через них і не вставали на поручні огорожі.

38. Підйом, зупинку і опускання колиски машиніст повинен робити тільки за сигналом знаходяться в ній працівників.

39. Підйом на висоту, близьку до граничної, машиніст повинен виконувати на зниженій швидкості.

40. Для виконання робіт автогідропідйомники необхідно:

наявність під'їзного шляху;

ухил не повинен бути більше 5 град. C;

розміри майданчика повинні дозволяти установку автогідропідіймача на повністю висунуті опори.

41. При підйомі люльки необхідно стежити, щоб вона не піднімалася вище положення, відповідного найменшому робочому вильоту.

42. Не допускається виробляти різкі рухи люльки, якщо в ній знаходяться робочі або вантаж.

43. Не дозволяється підіймати неправильно обв'язаний вантаж, що знаходиться в нестійкому положенні, затиснений вантаж, а також вантаж в тарі, заповненій вище бортів.

44. Установка автовишки та автогідропідіймача для виконання будівельно-монтажних робіт повинна передбачати:

відповідність автовишки та автогідропідіймача умовам будівельно-монтажних робіт;

обсяг робіт, виконуваних з люльки, з урахуванням неприпустимість виконання робіт, що викликають додаткові навантаження на стрілу;

заходи щодо безпечного виробництва робіт на місці, де встановлені автовишка та автогідропідіймач (огородження зони робіт, відповідний рівень освітлення).

45. Пересування автовишки та автогідропідіймача під лінією електропередачі повинно проводитися тільки при опущеній стрілі.

46. ​​При роботі автовишки та автогідропідіймача відстань між поворотною частиною при будь-якому її положенні і габаритами будівель, або штабелями вантажів, або іншими предметами повинна бути не менше 1 м, а відстань між люлькою і яким-небудь предметом не допускається менше 0,5 м.

47. При установці і переміщенні автовишки та автогідропідіймача поблизу виїмок (котлованів і траншей) машиніст повинен дотримувати відстань наближення від підошви укосу виїмки грунту до найближчої опори підйомника (не менше зазначеного в таблиці):

Глибина  
виїмки, м

Відстань по горизонталі від основи укосу     
виїмки до найближчої опори підйомника, м        

Грунт                         

піщаний  

супісчаний  

суглинний  

глинистий  

1,0    

1,5    

1,25     

1,00      

1,00     

2,0    

3,0    

2,40     

2,00      

1,50     

3,0    

4,0    

3,60     

3,25      

1,75     

4,0    

5,0    

4,40     

4,00      

3,00     

5,0    

6,0    

5,30     

4,75      

3,50     

48. Чистити, змащувати і ремонтувати автовишку і автогідропідіймач необхідно тільки після їх повної зупинки (при вимкненому двигуні), при цьому повинна виключатися можливість їх запуску.

49. При транспортуванні автовишки та автогідропідіймача на трейлері під колеса необхідно покласти гальмові башмаки, опустити стрілу, машину прикріпити до платформи за допомогою розтяжок.

50. При технічному обслуговуванні та ремонті автовишки та автогідропідіймача необхідно дотримуватися наступне:

не залишати без нагляду автовишку і автогідропідіймач з працюючим (включеним) двигуном;

не допускати мимовільне переміщення і включення, перекидання автовишки та автогідропідіймача під дією вітру, при наявності ухилу місцевості, внаслідок деформації грунту і зсуву;

не виробляти мастило, кріплення і регулювальні роботи при працюючому двигуні.

51. Заправка і дозаправка автовишки та автогідропідіймача паливно-мастильними матеріалами і робочими рідинами виробляються закритим способом.

Глава 4
ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ


52. При виникненні в шляху несправностей забороняється участь у дорожньому русі. Припинити роботу, включити аварійну світлову сигналізацію.
53. При усуненні несправностей дотримуватися вимог безпеки, встановлені для ремонту і технічного обслуговування у відповідних інструкціях з охорони праці, технологічної документації на ремонт і технічне обслуговування автовишки та автогідропідіймача, експлуатаційних документах заводу-виробника.
54. Не допускається залучати до ремонту автовишки та автогідропідіймача на ділянці дороги осіб, які не мають на це права.
55. При виникненні пожежі чи загоряння машиніст повинен:
негайно повідомити про пожежу в пожежну службу за телефоном 101;
вжити заходів щодо забезпечення безпеки та евакуації людей;
приступити до гасіння пожежі за допомогою наявних на транспортному засобі первинних засобів пожежогасіння;
негайно повідомити про пожежу керівнику об'єкта.
56. Надати необхідну першу долікарську медичну допомогу потерпілому на виробництві, звільнивши його від дій травмуючого фактора (електрострумів, механізмів).
57. При втраті стійкості автовишки та автогідропідіймача (просідання грунту) машиніст повинен припинити підйом, подати попереджувальний сигнал, опустити люльку на землю і встановити причину аварійної ситуації.
58. Якщо елементи автовишки та автогідропідіймача опинилися під напругою, машиніст повинен попередити працюючих про небезпеку і відвести люльку від електропроводів, при необхідності покинути кабіну.
59. Машиніст повинен опустити люльку з людьми або вантаж і припинити роботу в наступних випадках:
при наближенні грози, сильному вітрі, швидкість якого перевищує допустиму для даного автогідропідіймача і вказану в його паспорті; при цьому машиніст повинен виконувати вказівки керівництва з експлуатації про запобігання угону автогідропідіймача вітром;
при недостатній освітленості місця роботи, сильному снігопаді або тумані, а також в інших випадках, коли машиніст погано розпізнає сигнали стропальника, переміщувані люльку або вантаж;
при температурі повітря нижче допустимої (мінусовій), зазначеної в паспорті автогідропідіймача.
60. При раптовому відключенні електроприводу або гідроприводу автогідропідіймача машиніст повинен вжити заходів для безпечної евакуації робітників люльки.
61. При отриманні травми на виробництві негайно звернутися до лікувального закладу і повідомити про подію безпосередньому керівнику, зберегти робоче місце без змін на момент отримання травми, якщо це не загрожує оточуючим і не призведе до аварії.
62. При поломці транспортного засобу в дорозі проходження і неможливості усунення машиністом технічних несправностей машиніст повинен викликати технічну допомогу і повідомити про місце своєї вимушеної стоянки в органи Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ Республіки Білорусь.


Глава 5
Вимоги безпеки після закінчення роботи

63. Після прибуття з лінії зробити огляд згідно з переліком операцій, встановлених керівництвом по експлуатації автовишки та автогідропідіймача.
64. Після закінчення роботи машиніст повинен:
висадити людей з люльки, вивантажити інструменти та інші вантажі;
поставити автовишку і автогідропідіймач у відведене місце;
встановити стрілу в положення, яке визначається інструкцією заводу-виготовлювача з монтажу та експлуатації;
затягнути гальмо стоянки і вимкнути двигун, відключити рубильник, що живить автогідропідіймач струмом, якщо автогідропідіймач живиться від зовнішнього джерела;
закрити кабіну на замок і здати ключ від автовишки та автогідропідіймача в установленому в організації порядку;
здати шляховий лист на автовишку і автогідропідіймач;
повідомити керівника робіт або відповідальну за справний стан автовишки та автогідропідіймача про всі неполадки, що виникли під час роботи.
65. Про всі виявлені несправності, поломки і пошкодженнях повідомити особі, відповідальній за технічний стан і експлуатацію автовишки та автогідропідіймача.
66. Після закінчення всіх робіт зняти засоби індивідуального захисту, помістити їх в місце зберігання, вимити руки і обличчя теплою водою з милом, при можливості прийняти душ.
67. Мити руки в маслі, бензині, гасі і витирати їх забрудненої дрантям не допускається.


Людям не выполняющим правила охраны труда и требования инструкций по охране труда преждевременно могу потребоваться памятники из гранита Днепропетровск Берегите себя, соблюдайте требования безопасности. Не создавайте родственникам и коллегам ненужные психологические и финансовые нагрузки. Живите долго с счастливо :-).


 


Категорія: Мої статті | Додав: ohranatruda (15.06.2015)
Переглядів: 8126 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

До уваги користувачів! Вся інформація взята з відкритих джерел, призначена виключно для приватного використання, з метою самоосвіти користувачів ресурсу. Дана інформація не призначена для комерційного використання! Ні власник сайту, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші фізичні або юридичні особи не можуть нести ніякої відповідальності за будь-яке використання матеріалів даного сайту. Відвідуючи цей сайт користувач підтверджує свою повну згоду з усіма вище викладеними умовами використання інформації.
!

Реферати з ЦО, БЖД, охорони праці