І. Загальні положення
1.1. Дана інструкція є чинною для медсестри процедурного кабінету. Працівник
допускається до роботи після проходження вступного Інструктажу, що проводиться
інженером з охорони праці при прийомі на роботу, первинного інструктажу на
робочому місці, що проводиться зав. відділенням та повторних (1 раз на 6 місяцю) інструктажів.
1.2. Недотримання вимог цієї інструкції
може призвести до дисциплінарної, матеріальної, адміністративної та
кримінальної відповідальності.
1.3.
Працівник може бути відсторонений від роботи зав. відділенням при виявленні
будь-яких порушень положення інструкції з охорони праці, неправильній експлуатації
приладу (може бути допущений після проведення повторного інструктажу) та при
виявленні несправності в роботі апаратури (забороняється подальша її
експлуатація).
1.4.
Медсестра процедурного кабінету забезпечується санітарним одягом (халат,
галочка, гумові рукавички, при необхідності - спецодягом і спецвзуттям, індивідуальними
засобами захисту).
1.5. Медсестра процедурного кабінету зобов'язана:
1.5.1.
Дотримуватися правил внутрішнього трудового розпорядку.
1.5.2.Без дозволу не покидати своє робоче місце.
1.5.3.Не залишати без нагляду включені електричні,
газові та інші апарати.
1.5.4. Виконувати інструкції з охорони праці, протипожежної
безпеки, електробезпеки. вказівки зав. відділенням, лікарів, чергового лікаря.
1.5.5.Не допускати на робоче місце осіб, які не
мають відношення до роботи,
1.5.6.Виконувати тільки доручену роботу.
1.5.7.Медичні апаратуру використовувати тільки за
призначенням.
При виконанні
роботи медсестра процедурного кабінету повинна користуватися спеціальним одягом
(халати, тапочки, головні убори, маски, гумові рукавички, тощо). З метою
уникнення інфікування працівників від хворих слід суворо дотримуватися правил
особистої гігієни та санітарно-протиепідемічних правил і календаря профілактичних
щеплень.
1.6. Медсестра процедурного кабінету зобов'язана
вміти користуватися засобами пожежегасіння, брати участь у ліквідації пожежі.
ІІ. Вимоги техніки
безпеки перед початком роботи
2.1. Приступаючи до роботи медсестра процедурного
кабінету повинна:
2.2.1.Одягнути халат, шапочку, при необхідності – засоби індивідуального
захисту.
2.2.2.Привести в порядок робоче місце, інструменти,
ліки, дезинфікуючі розчини, розмістити їх у встановленому місці для зручного і
безпечного користування.
2.2.3.Перевірити наявність необхідного освітлення у
всіх приміщеннях.
2.2.4. Звернути увагу на можливість пошкодження з'єднувальних
елементів електромережі (розетки, вилки, шнури, вимикачі) у кабінетах та допоміжних
кімнатах.
2.2.5.Перевірити, чи справні електроприлади,
визначити тривалість та доцільність їх роботи.
2.2.6.Проконтролювати стан первинних засобів
пожежегасіння, перевірити наявність пломб на вогнегасниках.
2.2.7.Переконатися у наявності вільного доступу до
запасних виходів на випадок надзвичайних ситуацій.
2.2.8. Звернути увагу на
цілісність системи захисного заземлення.
2.2.9.У випадку виявлення будь-яких відхилень,
несправностей, пошкоджень негайно повідомити старшу медсестру або зав. відділенням.
ІІl. Вимоги техніки безпеки під час роботи
3.1. Впродовж робочого часу медсестра процедурного
кабінету зобов'язана дотримуватись правил внутрішнього трудового розпорядку,
інструкції з охорони праці, слідкувати за її дотриманням.
3.2.
При виявленні порушень вимог техніки
безпеки (несправність електрообладнання, порушена електроізоляція, обірваний
дріт, від'єднане заземлення, пошкоджений електророзподільний щит), а також про
нещасний випадок слід негайно поставити до відома зав. відділенням, інженера з
охорони праці, а у вечірній і нічний час-чергового лікаря.
3.3.
Під час роботи з апаратурою, електроприладами дотримуватися інструкцій по
їх експлуатації, не працювати з несправними приладами, а також дотримуватися наступних
вимог
3.3.1. Не залишати ввімкненим будь-який електричний
чи газовий прилад без нагляду.
3.3.2. Не користуватися первинними засобами пожежегасіння
не за призначенням.
3.3.3.Не перекривати та не захаращувати запасні
виходи з відділення, лікарні.
3.3.4.Не користуватися несправними розеткою,
вилкою, пошкодженим електрошнуром.
3.3.5.Не вмикати електроприлади при виявленні ушкодження
системи заземлення.
3.3.6.Не користуватися електроприладами при
відсутності захисних засобів (гумових килимків, надійної ізоляції, заземлення тощо).
3.3.7.Не працювати на висоті (драбині, підвіконнях)
без додаткових засобів безпеки.
3.3.8. Не працювати без гумових
рукавиць та спеціальних фартухів з кров'ю хворих, їх виділеннями, не виконувати
гнійні перев'язки.
3.3.9.Не користуватися несправними засобами для
транспортування хворих;
3.3.10.Не створювати протягу у приміщенні.
3.3.11.Не курити у приміщенні відділення, лікарні.
3.3.12.Не використовувати в якості захисного заземлення
трубопроводи.
3.3.13. Робочі дезинфікуючі розчини готувати з концентрованих
перед їх застосуванням, зберігати дезинфікуючі розчини у вказаних місцях, маркованих
та підписаних посудинах і користуватися ними згідно з інструкцією.
3.3.14.Не носити скляні шприци в кишенях халату.
3.3.15.Не вколювати ін'єкційні голки в одяг.
3.3.16.Під час процедур не залишати хворого без нагляду.
3.3.17.Не налагоджувати самовільно медичне
обладнання, електро-мережу і не доручати це стороннім особам.
3.3.18.Не користуватися відкритим вогнем в
приміщенні.
3.3.19.При використанні кисню дотримуватися відповідних
інструкцій.
3.3.20. При відвідуванні хворих вдома дотримуватися
правил дорожнього руху, стерегтися собак.
3.3.21. Здійснювати контроль за правилами зберігання
ліків списку "А", "Б", не зберігати їх на робочому місці.
3.3.22. Здійснювати постійний нагляд за справністю та
роботою електрообладнання, що працює у відділенні.
ІV. Вимоги техніки безпеки після закінчення
роботи
4.1. Після закінчення роботи медсестра
процедурного кабінету повинна перевірити, чи вимкнені всі газові і
електроприлади, освітлення, в роботі яких немає необхідності, закрити крани,
вікна. Сповістити старшу медсестру про всі несправності, виявленні під час
роботи і зафіксувати їх в журналі передачі змін. Привести в порядок своє робоче
місце, передати його черговому персоналу по зміні. Дотримуватися особистої
гігієни.
4.2. Залишати зміну без здачі чергування категорично
забороняється.
V. Вимоги техніки безпеки в аварійних
ситуаціях
5.1. При виникненні аварійної ситуації (вибуху, пожежі,
тощо) медсестра процедурного кабінету зобов'язана
5.5.1.Припинити роботу.
5.5.2.Попередити працюючих про небезпеку.
5.5.3.Поставити до відома старшу медсестру, зав. відділенням.
5.5.4.При виникненні пожежі діяти згідно з
інструкцією (дії персоналу на випадок пожежі).
5.5.5.При необхідності провести евакуацію хворих і
майна з відділення згідно з планом евакуації.
5.5.6.При нещасних випадках надавати потерпілим
невідкладну допомогу згідно з інструкцією і негайно доповісти черговому лікарю
або зав. відділенням, зберегти ситуацію такою, при якій стався нещасний
випадок.
|